Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum:
Betreft, BMW R75/6 86000km 1976. Bij toertochten klagen de achterrijders dat er altijd een hinderlijke benzinestank vanuit de uitlaten komt. Onsteking, bougies, kleppen en luchtfilter zijn in orde. Is dit normaal of wat kan het zijn? Bedankt voor de reactie, gr, M.
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Als het benzine verbruik niet exreem hoog is (1:16 of beter) en de bougies hebben de juiste kleur dan zou ik me geen zorgen maken,
anders eens de choke afstelling controleren.
geef ze maar een paar wasknijpers .
Zelfde hoor ik ook vaak, maar dan geen benzine geur, maar uitlaat geluid, zou me er niet zo'n zorgen over maken.Bekijk de kleur van de bougies eens na een rit, zijn ze koffiebruin, dan is de verbranding in elk geval in orde.
En neem inderdaad een assortiment wasknijpers mee, voor degene die er daadwerkelijk last van hebben.
Zolang een BMW rookt, zit er leven in. Als de motor soepel rijdt en het verbruik is niet exorbitant, dan gewoon lekker door blijven rijden. Benzinelucht uit de uitlaat na verbranding lijkt me overigens sterk. Dan zou het al ergens benzine moeten zweten voordat het wordt verbrandt. Als beide cilinders hun verbranding doen en je hoort geen knallen, dan lijkt me weinig aan de hand. Ik vind de benzinelucht wel lekker. (effe)
Ze zijn gewoon jaloers op je motor die er hoogstwaarschijnlijk heel mooi uitziet en heel mooi loopt. Rijd al jaren boxer en nog nooit gehoord.
Zijn misschien wel anti-ouwe boxer. Alhoewel achter jouw rijden volgens zeggen lekker goedkoep snuiven moet zijn.
Hebben ze nog nooit achter mijn MZ-gereden, dat is pas snuiven.
Reactie van bezoeker 'jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Jemig. Die kleur BMW had ik ook ooit. Hoe hebben ze het verzonnen. Ik heb de motor doen zwart gespoten.
Nürnberg groen denk ik, mooi.
Pieter
Pieter:
Ik had een R60/6 in die kleur en op het kenteken stond als kleur okergroen
Zie the bmw boxer twins bible.
Bij mij staat er /7op kenteken maar het is een tic?
Pieter