Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RT muffler
Reactie van bezoeker 'Bart', geïmporteerd van het oude forum:

Net een R100RT Classic gekocht. De muffler (tussenpot) is echter geheel doorgeroest. Wie heeft er ervaring met replica? origineel? nieuw of gebruikt?

Dank voor je reactie!

Bart
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

tussenpot alleen origineel verkrijgbaar, alternatief is RVS H-stuk ipv tussenpot.
beide verkrijgbaar bij hobbyist.
tweedehands zou ik niet doen, tussenpotten roesten zeer snel. als je altijd korte stukjes rijdt, zou ik voor het RVS h-stuk kiezen.
Reply
Ik heb hem laten lassen

[img]/import/photos/p37239s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Al op marktplaats gekeken?
Reply
Reactie van bezoeker 'André', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Tom,

Je stelt een H-tussenstuk voor als alternatief voor de muffler; welk effect heeft dat op de prestaties van de motor ?
Ik heb een R100RS 1988, ook met een muffler. Die is weliswaar nog goed maar ik denk dat het roestproces inmiddels wel bezig is dus op termijn moet ik ook iets doen.

Boxergroet,

André
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Tussenpot is vanaf 1985 gemonteerd vanwege geluidsemissie eisen. Voorgaande modellen met twee balanspijpjes hebben iets meer geluid en koppel, zoek maar eens naar de modelspecificaties. Het H-stuk is eigenlijk het oude tweede balanspijpje op maat gemaakt voor de monolever modellen.
Je moet wel de juiste vulringen en pakkingen erbij hebben, informeer even bij de hobbyist.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)