Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CV afstellen met vacuumtester
#11
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Tom,

Bedankt voor je bijdrage. Paar vraagjes voor je (ben erg leergierig deze paar dagen):

Vraagje A: Soms hoor je de uitlaat een soort "scheet" laten als je het contact uitzet. Waar komt dat door?

Vraagje B: Dat geplop waar je over schrijft, wat is daar dan de oorzaak van?
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

knallen en scheten ...
als de uitlaat bij gas dicht draaien ploft komt dat door een te heet/arm mengsel
dan dus mengselschroeven uitdraaien zodat bypass boring meer doorlaat.
een uitlaat met te weinig tegendruk (lek in het systeem of andere/geen demper) veroorzaakt ook een te heet/arm mengsel.
Wat je beschrijft als een scheet zal zijn dat de bougie nog een keer vonkt als contact uit gaat en dan nog een ontbranding veroorzaakt. Hoort hij niet te doen; ik zou de ontsteking dus ook nalopen, m.n. de condensator.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Oke,

De puzzelstukjes beginnen een beetje in elkaar te vallen. Daarbij heb ik het verhaal van Snowbum ook nog eens nagelezen (een paar keer was wel nodig): http://bmwmotorcycletech.info/synchcarbs.htm
Alles bij elkaar genomen heb ik nu wel een beter beeld.

Ik citeer even een samenvatting van de heer ¨Snowbum" : "You want to end up with the idle mixtures correct, and the idle rpm correct, and the idle balance indication correct."

@Andre
Mijn latere vraagjes zijn eigenlijk nu wel beantwoord.

Thanx again folks.
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Nog vraagje over gaskabels afstellen.

Wanneer ik de 1500 toeren laat draaien om de gaskabels te synchroniseren, en vervolgens weer het moertje vastzet, dan is de balans meestal al weer verstoord.

Is het normaal dat het busje waaraan gedraaid moet worden, zo gevoelig is ?
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

TOEVOEGING op mijn vorige bericht:

het is eigenlijk nog erger.
Wanneer ik de gaskabel lichtjes aanraakt bij de carburatuer dan verandert het toerental waardoor er dus alweer onbalans optreedt. Dit lijkt me niet normaal!
Wanneer je je peilstok nakijk dan heb je kans op een slecht lopende motor.

Is dit een probleem of een boxer-eigenschap?
Reply
#16
Quote:TOEVOEGING op mijn vorige bericht:

het is eigenlijk nog erger.
Wanneer ik de gaskabel lichtjes aanraakt bij de carburatuer dan verandert het toerental waardoor er dus alweer onbalans optreedt. Dit lijkt me niet normaal!
Wanneer je je peilstok nakijk dan heb je kans op een slecht lopende motor.

Is dit een probleem of een boxer-eigenschap?
Rik,

Zeker geen boxer-eigenschap. Als de speling op de gaskabels te klein is, dan krijg je dit effect. Zelf stel ik de gaskabels met zeker 3 à 4 milimeter speling in en stel dan pas links en rechts gelijk af.

Succes, Ton
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ton,

Wanneer je de gashandel draait dan zal de "stationair-speling" verdwenen zijn.
Speling is in deze situatie niet van toepassing om ik de gashandel op 1500 toeren heb vastgezet. De bedoeling is om de balans gelijk te krijgen door 1 kabel in te korten.
Reply
#18
Beste Rik,

Ik vrees dat je iets verkeerd bent aan het doen bent.
Kijk nog eens hier http://members.tele2.nl/fam.malde/page3.html
Kom je er nu wel uit?
Ik wil het je ook wel een keer voor doen. (ik woon in Brunssum)

Bep
Reply
#19
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Bep,

Bedankt voor het aanbod. Ik hou dit in beraad vanwege drukte in de komende weken. Wel graag nog even je aandacht voor het volgende.

Zo te zien heb je de instructies uitgebreid, heldere uiteenzetting Smile
Als ik het zo lees dan is dat toch wel het stappenplan wat ik momenteel heb gevolgd (wel prettig om eerste schreden op dit gebied mijn werkwijze bevestigd te zien).
Maar het is met name stap 9 die mij stress geeft. Elke keer wanneer ik de nivo's gelijk heb gesteld met het stelbusje (bij ongeveer 1500 of 2000 toeren) en vervolgens de kabel wil vast zetten met het moertje, dan is de kleinste onbedoelde verdraaiing van het stelbusje door deze actie al genoeg om de nivo's weer in onbalans te brengen (grrr). Is dit nu een normaal fenomeen en moet ik dat moertje gewoon wat "handiger" vast zetten?

En, zoals ik al eerder schreef, is het lichtjes aanraken van de gaskabel (dat kan makkelijk gebeuren wanneer je de peilstok eruit haal) ook al voldoende om de stand van gasklep te wijzigen (de motor gaat gelijk toeren maken). Ik ben benieuwd of dit normaal is.

vr.gr.
Rik

Reply
#20
Rik misschien de loop van je kabels nog eens nauwkeurig onderogen zien misschien valt er met de wijze van lopen nog wat meer " ruimte" te halen zodat een en ander niet meer zo snel reageert.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)