11-16-2011, 12:41 AM
Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum:
Hooguit dat de nieuwe een beetje meer speling heeft per schakel.
Belangrijker is de steek van de schakels an sich.
Meet de lengte van de ketting en vergelijk deze met de nieuwe.
Samen aan een spijker hangen is ook een mogelijkheid.
Die twee metingen radius en lengte bepalen de mate van slijtage, met name de lengte is belangrijk.
Chris
Quote:<blockquote> Die stoterstangpijpjes en rubbers is niet specifiek een BMW kwaal . Er is niet 1 Fabrikant die luchtgekoelde motoren op de markt bracht die dit probleem onder de knie had. VW , 2CV , Deutz het was tijdelijk dicht. Dan moet ik zeggen na 33 jaar zitten mn eerste pijpjes en rubbers er nog aan bij mn R45 60000km , is dat een toeval dan . Wat erger is , dat sommige dingen die je nu koopt in kwaliteit bergaf gaan . Zoals contactpuntjes , bougies , En de distributie ketting van nu staat bij mij ook niet in de top 5 met stipnotering . Weet nu al dat die geen 50000 km haalt . Ben aan het zoeken bij Tsubaki , mischien hebben zij iets beters ! Groetjes Cees.De nieuwe ketting ligt boven de oude. De radius verteld al genoeg!!</blockquote>Het feit dat de nieuwe in een kleinere radius ligt dan de oude wil niet alles zeggen.
Hooguit dat de nieuwe een beetje meer speling heeft per schakel.
Belangrijker is de steek van de schakels an sich.
Meet de lengte van de ketting en vergelijk deze met de nieuwe.
Samen aan een spijker hangen is ook een mogelijkheid.
Die twee metingen radius en lengte bepalen de mate van slijtage, met name de lengte is belangrijk.
Chris