Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum:
Hoe het ook kan :
Ik was met mijn /5 bij een Harley dealer, parkeer hem tussen alle Harleys, ga binnen een bakkie doen. Komt er een echte Harley biker binnen, tattoos en kettingen. "van wie is die BMW" ? , "heb ik weer, dacht ik". "mooie motor zeg". Wij naar buiten en een kwartier alleen maar over mijn mooie R75/5 kletsen, en over zijn ook mooie Harley.
Zo kan het en moet het, geen gezeur over een ander, zo dom over een ander z'n smaak oordelen.
Jaap
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Het gaat hier niet over smaak, maar over de merk gebonden kwaliteit, die staat ter discussie.
Reactie van bezoeker 'W. Ouwelaar', geïmporteerd van het oude forum:
De kwaliteit ter discussie stellen is prima, maar fantaseren over MOGELIJKE gebreken en in een gebarsten glazen bol kijken is blijkbaar het enige wat "jos" kan.
Mijn middenbok is perfect, en ik stap met jiffy af vanwege het gemak.
Wellicht stap jij af nadat je de motor op de middenbok hebt gezet, hahahahaha
De meenemer is idd ook mee geweest op weekend, die heb ik niet vergeten !!
Olie vervangen gebeurt bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt, die ik zelf uitvoer, en synchroniseren is een kwestie van controleren.
Of ik nu 3000 of 5000 km p. jaar rijdt, ik hoef niet bij te vullen.
Ga maar op het hando of suzeikie forum verder met fantaseren.
Tschuuuuuuuuussssss
Reactie van bezoeker 'K. ritisch', geïmporteerd van het oude forum:
Wauwelaar, de bokken ZIJN slecht, lees de ervaringen eens!, en meenemers gaan eraan. dat is geen fantasie, maar feiten!
zo weer op de jap naar huis, effe wat slome lompe bmw's zoek rijden, en OOK in de bochtjes..
Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Wauwelaar, de bokken ZIJN slecht, lees de ervaringen eens!, en meenemers gaan eraan. dat is geen fantasie, maar feiten!
zo weer op de jap naar huis, effe wat slome lompe bmw's zoek rijden, en OOK in de bochtjes..
hou nou es op met dat gezever en ga een ander forum vervuilen met je vliegende fluitketel! zonde van de tijd en de ruimte.
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
hihihi, ik moet altijd zo lachen om de rootkroe bijdrage!
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:
ACH ja er zijn mensen die zich erg eenzaam voelen wat natuurlijk ongetwijfld waar is en natuurlijk een reden heeft. Deze mensen hebben toch contact en aandacht nodig, gelukkig zijn er voldoende fora op het internet waar ze terecht kunnen zo vervult de hobbyist ook een zeer sociale taak in de maatschappij. Het is in ieder geval goedkoper dan naar een pschygoloog te gaan
Reactie van bezoeker 'voorbijganger', geïmporteerd van het oude forum:
Heren, heren on topic blijven graag
we zijn al snel afgedwaald van feiten naar meningen verkondigen
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:
Feit:
BMW maakt(e) prima motoren, maar net als elk ander merk hebben ze zo hun kwaaltjes, zoals verdwenen splines bij de K75 en K100.
Feit:
Japanse motorfietsen zijn door iedere 'gek' te berijden, maar gaan in de regel minder lang mee (uitzonderingen bevestigen deze regel).
De reden dat er voor BMW zolang nog onderdelen verkrijgbaar zijn ligt niet aan de goede/slechte kwaliteit van BMW, maar aan het feit dat BMW gewoon besloten heeft om onderdelen lang beschikbaar te houden.
Zelf ervaring met diverse japanners, BMW-R en BMW-K, maar nu rijdend op Kawasaki
en met al deze motoren geen grote problemen ondervonden.
Hoe je het wend of keerd, de levensduur van een motor is (ongeacht merk) afhankelijk van GOED onderhoud en aandacht van de eigenaar. (maw gebruik de motor waar hij voor bedoeld is, dus NIET off-road met een wegmotor/chopper oid)
Greetz,
Ron
PS. echt HEEL slechte motoren worden er niet meer gemaakt.
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Er is geen enkele uitzondering die een regel bevestigd.
|