Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
#41
Quote:Betrouwbaarheid Japans of Europees.

Ik ben een doorrijder (zomer en winter) die gemiddeld 12.000 km per jaar rijdt. Stadsverkeer en een tot 2 keer per week lange stukken.

Ik heb in 1995 een Honda CX500 gekocht met 60.000 km op de teller. Nokkenas was net vervangen. Ik heb er met alle plezier 80.000 km bijgereden. Enige reparatie was de oliekeerring op de nokkenas achter de fan. Heeft wel altijd wat olieverbruik gehad.
Daarna in 2001 een Kawasaki GT550, gekocht met 60.000 km, verkocht met 115.000 km op de teller. Soms op 3 cilinders lopen, dan was het nodig om de bougies en de bougiekabels te vervangen. Was een oliezuiper, vooral boven de 100 km/h. Na een revisie a 500 euro was dat niet meer te meten. Heeft mij verder nooit in de steek gelaten.
In 2006 een BMW R65 uit 1896, gekocht met ca. 40.000 km op de teller. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Is wel de motorfiets die het vlotste start, ook na 2 weken stilstaan. Staat nu ca. 85.000 km op de teller en er komen er echt nog wel meer bij.

Misschien heb ik geluk gehad.
Geluk heeft een mens nodig

Wat jij beschrijft is voor een BMW heel normaal.
Even wat feiten ipv meningen.

Maar overal ook bij BMW kan een slecht exemplaar of een slechte serie (misschien wel) tussen zitten.
Tja en we hebben het hier over het algemeen toch over motoren waar de basis in de jaren 60 gelegd is de streep /5 serie zag in 1969 het levenslicht. Daarna zijn er veranderingen doorgevoerd maar evenzogoed is deze tweeklepsboxer (daar heb ik het over) 26 jaar lang geproduceerd geweest. En dat ga je niet redden als je continue slechte kwaliteit aflevert. Echt niet.
In ik meen 1985 zou men al stoppen met de productie maar het publiek vroeg om deze boxer dus kwam hij terug maar liefst meer dan 10 jaar zelfs. En dat kan als hij slecht zou zijn geweest? Ja in de Sovjet Unie maar niet in het westen.
Een Mythe omver blazen kan alleen als de feiten getals matig het tegendeel bewijzen. Ik ben niet overtuigd. Voor mij zijn de tweekleps BMW motoren " the best there is" en dat is ook 50 % gevoel en 50% ervaring. Maar uiteraard hoef je het niet me me eens te zijn.

Ik ga ook niks over de huidige BMW modellen schrijven ik weet er niets of te weinig van, zo ook over japanners. Ik heb wel Japanners (Honda cb650C, Cx 500 & Yamaha, Tr1, XS750 en XT550 heb ik nog)) gehad die wel en niet voldeden.
En wat is er op tegen dat de mensen die BMW maar niks vinden Japans gaan rijden, niks toch. Even goeie vrienden. Kunnen we mooi samen blijven rijden.

Tot ziens op de weg






Reply
#42
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Iemand zich al afgevraagd waarom oa de Hobbyist en andere 2kleps boxer specialisten het altijd zeer druk hebben ?

Josje
Reply
#43
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Ja, omdat er nog veel oudere types BMW rondrijden. nogmaals we praten over een motor met een historie van 40 jaar , waar er relatief veel van over zijn. (toch ergens om) welk model ander merk van deze leeftijd en aantallen zou zich zo een onderdelen voorziening niet wensen.
Kijk naar het aantal rijdende exemplaren van welk type motor ook met de zelfde leeftijds opbouw. Zeker weten dat je niet iets dergelijks vind. en de andere reden is dat het sleutelen aan de oudere boxers relatief eenvoudig is, dus zijn er veel liefhebbers, dus is er plaats voor een ruime onderdelenhandel.
Begin eens met het noemen van een ander merk , waarvan nog gelijke aantallen motoren rijden met deze bouwjaren !!! en ga dan vergelijken.

Is deze hele discussie ontstaan vanuit frustratie van de niet BMW rijders ???????
Reply
#44
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Mensen,

Reageer toch niet op mensen zoals Jan, de topic starter.

Wij weten met zijn allen dat elke motor zijn voor en tegens heeft.

De intentie van het starten van dit soort bijdragen is alleen maar het uitlokken van reacties, zoals ook nu gebeurd.

Laat je niet verleiden om op dit soort bijdragen te reageren, voor je het weet wordt het een Forum zoals http://www.motorforum.nl/ (waar Jan waarschijnlijk vandaan komt omdat ook daar dit soort geluiden zijn te horen), een Forum met alleen maar nutteloos geklets.
Reply
#45
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:

Het schijn dat van alle geproduceerde Indians nog de helft bestaat en deze motor wordt sinds 1954 (?) niet meer geproduceerd. Is dit nu omdat het een goede of een waardevolle motor is? BMW's waren altijd toch wat duurder dus ik neem aan dat men er daardoor ook beter voor zorgde.
Sommige motoren uit de jaren 60 en 70 waren toen zo 'gewoon' dat men het indertijd niet de moeite vond ze te bewaren. Dat gold veel minder voor BMW's.
Van de in de jaren 60 geproduceerde BMW;s schijnt het jaar 1967 bijzonder slecht te zijn. Door fouten in het productieproces werd er te zacht aluminium voor de koppen gebruikt. 'Butterheads' waren het gevolg.
Zo zullen er in de geschiedenis meer voorbeelden te vinden zijn.

Toch grappig dat mensen zo boos kunnen worden als 'hun' merk in een ongunstiger daglicht wordt geplaatst.... maar ja, een zekere identificatie met een merk of vereniging is niet abnormaal (zo schijnen er ook mensen fan van Veendam te zijn om maar wat te noemen Wink

Reply
#46
Reactie van bezoeker 'W Ouwelaar', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mensen,

Reageer toch niet op mensen zoals Jan, de topic starter.

Wij weten met zijn allen dat elke motor zijn voor en tegens heeft.

De intentie van het starten van dit soort bijdragen is alleen maar het uitlokken van reacties, zoals ook nu gebeurd.

Laat je niet verleiden om op dit soort bijdragen te reageren, voor je het weet wordt het een Forum zoals http://www.motorforum.nl/ (waar Jan waarschijnlijk vandaan komt omdat ook daar dit soort geluiden zijn te horen), een Forum met alleen maar nutteloos geklets.
De spijker op zijn kop !

Beter niet meer reageren op janmetdekorteachternaam die liefhebbers van BMW alleen maar tegen elkaar op wil zetten.
Zeiktopics openen op jappefora kan ik ook, beetje naar de bekende weg vragen, en hopen dat er mensen in tuinen ?

Maar als het op rijden aan komt, bijv een weekendje weg met 1000 km op een 90S uit 1975, dan is dat zoals afgelopen weekend GEEN probleem.
En JA mijn tijdklokje staat al jaren stil als enige mankement na 35 jaar,
en NEE, ik ben GEEN oude jappen uit de jaren '70 tegen gekomen !!!!

Dus met die kwaliteit zit het wel snor bij BMW :-)

[img]/import/photos/p37118s.jpg[/img]
Reply
#47
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Betrouwbaarheid Japans of Europees.

Ik ben een doorrijder (zomer en winter) die gemiddeld 12.000 km per jaar rijdt. Stadsverkeer en een tot 2 keer per week lange stukken.

Ik heb in 1995 een Honda CX500 gekocht met 60.000 km op de teller. Nokkenas was net vervangen. Ik heb er met alle plezier 80.000 km bijgereden. Enige reparatie was de oliekeerring op de nokkenas achter de fan. Heeft wel altijd wat olieverbruik gehad.
Daarna in 2001 een Kawasaki GT550, gekocht met 60.000 km, verkocht met 115.000 km op de teller. Soms op 3 cilinders lopen, dan was het nodig om de bougies en de bougiekabels te vervangen. Was een oliezuiper, vooral boven de 100 km/h. Na een revisie a 500 euro was dat niet meer te meten. Heeft mij verder nooit in de steek gelaten.
In 2006 een BMW R65 uit 1896, gekocht met ca. 40.000 km op de teller. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Is wel de motorfiets die het vlotste start, ook na 2 weken stilstaan. Staat nu ca. 85.000 km op de teller en er komen er echt nog wel meer bij.

Misschien heb ik geluk gehad.
Over kwaliteit gesproken! Een r65 uit 1896!! met 40000?? Zal toch wel 440000 wezen? :-) Lei.
Reply
#48
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Mensen,

Reageer toch niet op mensen zoals Jan, de topic starter.

Wij weten met zijn allen dat elke motor zijn voor en tegens heeft.

De intentie van het starten van dit soort bijdragen is alleen maar het uitlokken van reacties, zoals ook nu gebeurd.

Laat je niet verleiden om op dit soort bijdragen te reageren, voor je het weet wordt het een Forum zoals http://www.motorforum.nl/ (waar Jan waarschijnlijk vandaan komt omdat ook daar dit soort geluiden zijn te horen), een Forum met alleen maar nutteloos geklets.
De spijker op zijn kop !

Beter niet meer reageren op janmetdekorteachternaam die liefhebbers van BMW alleen maar tegen elkaar op wil zetten.
Zeiktopics openen op jappefora kan ik ook, beetje naar de bekende weg vragen, en hopen dat er mensen in tuinen ?

Maar als het op rijden aan komt, bijv een weekendje weg met 1000 km op een 90S uit 1975, dan is dat zoals afgelopen weekend GEEN probleem.
En JA mijn tijdklokje staat al jaren stil als enige mankement na 35 jaar,
en NEE, ik ben GEEN oude jappen uit de jaren '70 tegen gekomen !!!!

Dus met die kwaliteit zit het wel snor bij BMW :-)</blockquote>Gelukkig staat de r90 op de zijstandaard, de middenbok zal doorzakken met dat gewicht, o o wat een kwaliteit.
En thuis snel olie bijvullen en weer synchroon stellen, vergeet meenemer achterwiel niet.

Joske
Reply
#49
Wat een geouwehoer over de kwaliteit van BMW. Je koopt de motor die je aanspreekt,voor de een is dat een Kawasaki,en voor de ander is dat een Harley.
Voor mij is dat BMW omdat elke keer als ik hem start ik weer geniet van dat mooie rustige lopen wat ie doet. En een ander geniet weer van het hoge gegil van een Japanner.Laat iedereen in z,n waarde en geniet van je eigen motor.
Reply
#50
Reactie van bezoeker 'PeterH', geïmporteerd van het oude forum:

De spijker op zijn kop Fred!

Vriendelijke groet,

Peter H
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)