Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
#1
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Wordt het niet eens tijd de mythe van BMW betrouwbaarheid door te prikken: myth busted!
Van doorgezakte middenbokken, doorgerotte zadelbodems, slechte versnellingsbakken, lekkende stoterstangpijpjes, ingeslagen klepzetels, stilstaande tellers, slechte schakelaars, weigerende dynamo's, bulderende kuipen, versleten prise assen, zachte veren, enz. enz. wordt je toch niet vrolijk...
ze zien er wel leuk uit zo met die hang tieten
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Het is allemaal 20 jaar of ouder en met meer dan gemiddelde km-stand, dan mag dat.

Een gemiddelde jap is dan al lang gerecycled.

Groeten, Paul.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Na veel jappen en bmw´s weet ik het nu, alles heeft voor en nadelen, maar het meest schandelijke van bmw is wel het nauwelijks oplossen van bekende problemen, zoals je al noemt, midden bok, prise-as, enz enz
(vergeet de meenemer niet int achterwiel........en de altijd weer verdwijnende cardan tunnel olie)

Als een jap een probleem heeft, is dat bij de serie erna al opgelost, klant gericht heet dat. en dat gezien de hoge bmw prijs....
Dan laat je de belabberde schakel eigenschappen achterwege Jan ? ´ja, dat moet je leren/ wennen´ nog nooit gehoord bij een honda of yamaha hoor, opstappen en rijden.
oja, lekkende cilinder voeten, en belabbert bereikbare startmotor, luchtfilterhuis met dat waardeloze slangetje erdoor heen, altijd gefreubel.
Ik heb nu 6 maal een 2 kleps boxers gehad, en moest 4 maal de versnellings bak reviseren!!
En dan al die stomme elektronica in de koplamp gevrot, je verzint het niet als je een beetje verstand heb.

Maar de hobby zal met een passie te maken hebben, zo hebben de meest slechte automobielen altijd al veel trouwe liefhebbers gehad (citroen ds/ alfa´s enz)

Grt, Peter
Reply
#4
Ik heb 5 jaar geleden mijn r100rt uit 1987 gekocht 51.000 km verder is er naast de lekke voorvork keeringen,draad van de aftaplug v/d swingarm, een koppelingskabel en een hallgever naast het onderhoud olien/banden/bougies lampen niks aan gebeurd.
Elke dag van de week staat ie klaar voor me op die ene keer (hallgever na) nooit laten staan

[img]/import/photos/p37046s.jpg[/img]
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'PeterV', geïmporteerd van het oude forum:

In mijn onschuld kocht ik jaren geleden als eerste motor een Honda CX 500 met 25000 km erop. Wat een ellende! Na 3 maanden zat er een scheur in mijn cardanhuis en droop de olie op mijn achterrem en- band. De hoofdzekering brandde iedere week door zonder dat er een oorzaak voor gevonden werd. Na een half jaar brandde de dynamo door, een geintje van (toen nog) vele honderden guldens, ook doordat het blok daarvoor open moest (over bereikbaarheid gesproken). Er was koelvlopeistoflekkage en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ingeruild op een BMW R100rt van '80 en die heb ik nu nog. 120.000 km door weer en wind, niks doorgezakte standaard, niks gladde meenemer, schakelt perfekt, nooit een druppel olieverlies op de cardan Bij 90.000 koppen gereviseerd,nw zuigers en cil. opgeboord, verder alleen koppeling- en achterrem- revisie.Heeft me nooit laten staan, weleens op 1 pit moeten rijden omdat na 25 jaar een bougiekabel de geest gaf.
En als ik dan lees dat bij veel Jappen de halve motor gesloopt moet worden om de bougies te vervangen...
Binnenkort een keer groot onderhoud met distributieketting en remschijven voor en dan op naar de 2 ton.
Dat is dus de kwaliteit, en die is niet te vergelijken met een zondagmiddag-Jap die bij >20 graden celsius uit de schuur komt. En daarna niet vergeten de ketting te smeren!
En wat ik niet begrijp: als je dan zo slecht te spreken bent over de kwaliteit, waarom koop je dan toch steeds weer dezelfde? Of weet je toch wel hoe het zit met die Japs?

Groeten, PeterV


Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Heb afgelopen winter achter een pekelende pekelwagen gereden met een g/s. Deze heb ik omdat een xt daar grote problemen mee heeft.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Denk dat dit hier geen persoonlijke strijd hoeft te worden, maar een motoren vergelijk. een bmw boxer vind ik gewoon eigenwijs en leuk.
Wat die cx betreft, had je pech en dat hoor je ook vaak over bmw, er zijn zat cx-xen die vrolijk ton na ton draaien. IK lees nog weinig over slappe veren van de bmw´s ?
Heel vroeger was bmw een goed merk in vergelijking met andere, maar die tijd is sinds midden jaren 80 echt voorbij. Bijvoorbeeld kan je met een fj1200 ook 100000-200000 op de klok zetten en hem ook nog op circuits gebruiken. Nee ik heb zat ervaring met de duitse boxers en trek mijn conclusies.
Iedereen hoor je over sproeier bezettingen om eea zuiniger te krijgen, mijn woonwerk jap (ook door de pekel en geen roest) doet 1 op 20-21 op korte stukjes.....
En niets loopt zo soepel als een 4 cilinder. Boxer freaks beamen dat nooit, echter is het een feit.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Heb afgelopen winter achter een pekelende pekelwagen gereden met een g/s. Deze heb ik omdat een xt daar grote problemen mee heeft.
Want?
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Heb afgelopen winter achter een pekelende pekelwagen gereden met een g/s. Deze heb ik omdat een xt daar grote problemen mee heeft.
Want?</blockquote>Want alles ging vastzitten. Ketting, remmen, enz. Kreeg ook elektriek problemen. Het kan toeval zijn, maar de g/s heeft de afgelopen (barre) winter wel zonder kleerscheuren overleeft...
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

http://www.youtube.com/watch?v=-FJbNifR8uA
leerzaam filmpje
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)