Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
Ben nu zo langzamerhand ook aan een Japanse motor toe, rij nu vanaf 1981 op dezelfde R75/5 en heb er al veel aan moeten versleutelen.
Op dit moment staat ze even stil, aandacht gaat deze week nog even naar de 4-wieler van 1955(Fransoos), eindelijk heb ik alles gerepareerd aan deze BMW en kan er waarschijnlijk tijden probleemloos mee rijden.
Alleen weet ik niet waar ik zo'n mooie Japans betrouwbaar en kwalitatief hoogstaand product kan kopen welke mij aanstaat, ben een leek op het gebied en kennis van Japanse motorfietsen, wist ook niet dat zoiets uberhaupt bestond, er gaat een wereld voor me open.
Ik ga morgen gelijk zoeken en hoop maar dat iemand mijn BMW misschien wel wil kopen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Het probleem is hier denk ik dat we appels met peren willen vergelijken.
Bedoel je met een Jap een CB-750 uit 1974?
Dan heb je ook gelijk problemen dat verzeker ik je.
Een nieuwe Jap is ook goed, alleen een beetje karakterloos zou ik zeggen.
Dus geen oude motoren met nieuwe vergelijken, dat kun je nooit doen.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ha,

Misschien dat zo een cb750 iets eerder roest, maar zaken als zuigers en versnellingsbak zijn sowieso beter dan die van onze boxers trouwens, dit ter zijde.
Maar een verwaarloosd exemplaar zal inderdaad niet goed zijn, onze overdreven onderhouden boxers zullen gemiddeld in betere staat zijn ja.

Grt, Peter

Overigens zeer mooie lijn, die cb500-550 en 750.
Reply
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:

dacht ik toch dat smaak subjectief was zeg..
en dat een jarenlange band opbouwen met een motor waardevol is...
stom stom
blijkt dat na objectieve beoordeling gebakken lucht te zijn
shit zeg
Reply

Volgens mij gaat het hier over een kwaliteits beoordeling/ vergelijk, dus niet over het uiterlijk vd fiets.
Neemt niet weg dat de oude boxer EN de cb-four serie mooie motoren zijn.

Heb jij een band met een stuk ijzer ? misschien toch eens naar de dokter gaan ?
Reply
Reactie van bezoeker 'PeterV', geïmporteerd van het oude forum:

Dat van die band is wel een belangrijk punt. Als je je fiets beschouwt als een stuk ijzer dat beweegt, zul je de nadelen al snel onacceptabel vinden. Maar als je het een mooi stuk techniek vindt en dat graag in stand wil houden, investeer je er in, accepteer je de nadelen en "blijf je bij elkaar".
Er zijn mensen die hun hond aan de boom binden omdat ze een ander merk toch leuker vinden, of die hun vrouw inruilen voor een spannender exemplaar...

Groet, PeterV
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dat van die band is wel een belangrijk punt. Als je je fiets beschouwt als een stuk ijzer dat beweegt, zul je de nadelen al snel onacceptabel vinden. Maar als je het een mooi stuk techniek vindt en dat graag in stand wil houden, investeer je er in, accepteer je de nadelen en "blijf je bij elkaar".
Er zijn mensen die hun hond aan de boom binden omdat ze een ander merk toch leuker vinden, of die hun vrouw inruilen voor een spannender exemplaar...

Groet, PeterV
Dan zit ik goed.
Ik heb twee banden om mijn motor liggen en pas de achterband geruild tegen een minder glad exemplaar. Eigenlijk een minder spanned exemplaar.

Reply

Eea wordt verdraaid, en kritische berichten verwijderd, hoe eerlijk en waardevol kan het nog zijn dan ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Eea wordt verdraaid, en kritische berichten verwijderd, hoe eerlijk en waardevol kan het nog zijn dan ?
Lijkt mij niet dat het verwijderd wordt. Al jouw bijdragen zijn doorspekt van een negatieve toon t.a.v. de BMW gemeenschap en pro Japans.

Deze bijdragen zijn hierboven gewoon nog te vinden en zijn dus niet verwijderd.

Snap ook niet wat jouw doel is met alleen negatieve opemerkingen, probeer je een sfeer te creeren zoals op www.motorforum.nl en website met inhoudsloos geklets? Zou daar dan je heil gaan zoeken.

BMW rijders weten heus wel de sterke en minder sterke punten van hun motoren zijn en durven die wel te benoemen. Jammer dat zij zich ook nog bezig moeten houden met dit soort bijdragen.

Misschien een tip voor de hobbyist: Snap wal dat zij geen tijd hebben om dit te modereren maar misschien is het handig om dit Forum om te zetten naar een phpbb3 Forum en te vragen of er een aantal mensen dit willen modereren. Zij moeten vast wel personen kunnen vinden in klantenkring.

Kritische noten en een grap moeten wel kunnen van van bovenstaand oeverloos geklets wordt ik een beetje moe.
Reply

Pieter, helaas sla je de plank mis, mijn antwoord op jou bericht is ook al weer verwijderd.

Ik probeer alleen wat feiten over technische eigenschappen op te noemen, niet een stel rijders naar beneden te halen, zo zit dat niet!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)