Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
Reactie van bezoeker 'Remco', geïmporteerd van het oude forum:

Ok. PVV, VVD, CDA voor de vulling.
Reply
Reactie van bezoeker 'John V', geïmporteerd van het oude forum:

Tamme, zitten goed in elkaar zeg je, deels klopt dat, maar zaken als de stoterstang pijpjes die keer op keer lekken, en de latere /7 bak waarbij de clip weg is op uitgaande as, zit dat goed in elkaar ? nee, niet echt toch ?
Zadel clipjes die je kwijt blijft raken, zit dat goed ? nee dus.
Vast gerotte uitlaat moeren, zit dat goed ? nee dus.
rem cilinder onder de tank, met kracht verliezende kabel, zit dat goed ? nee dus.
2 gas kabels, je kan blijven synchroniseren, is dat goed ? nee dus
Olie die verdwijnt uit de cardan tunnel, meestal naar bak (zie oil transfers snowbum) zit dat goed ? nee dus

Maar voor de hobby is het een leuk ding, lekker met 2000 rpm door de polder tuffen, vandaar dat sommige ook lang mee gaan.
r100rs
Reply
Ik weet niet hoe het met jullie gezondheid is, zaken positief benaderen helpt om gezond te blijven, en natuurlijk vooriedereen die kritiek heeft op bepaalde zaken zo snel mogelijk een japanse, koreaanse, italiaanse etc motor kopen want dan ben je van je frustraties verlost.
Vooral geen BMW meer kopen is mijn advies!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

misschien maakt dit eea helder:
http://www.sjaaklucassen.nl/

Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

wel gek dat we de oudere BMW´s vergelijken met veel nieuwere "andere motoren"
We meten met de huidige maatstaven. mijn R80 met 130000 km loopt nog goed zonder revisies etc, eerste uitlaten (van 1978) en ziet er puik uit voor zijn leeftijd ( vele jaren ook winters mee gereden , elke dag woon werk)
Ik zie een "ander merk" van 30 jaar geleden toch maar zeer zelden, of geheel gereviseerd en opgeknapte hobby motoren welke weinig gebruikt worden.
BMW is zeker niet heilig of onfeilbaar, maar er lopen nog verbazend veel van deze boxers. blijkbaar toch de moeite waard.
Reply
Reactie van bezoeker 'Joshua', geïmporteerd van het oude forum:

Dat medemotormuisjes,

Ben het met topic starter eens, ooit ook bmw rijder geweest;
kapotte standaards en uitgaande as lager, keer op keer.
Bmw is helaas van een inferieure kwaliteit, mensen hier zullen dat niet zien, door merk-blindheid.

Groeten, Joshua
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Inferieur aan wat? De Italiaanse fietsen van dezelfde leeftijd die in de regen niet rijden - en met droog weer waarschijnlijk ook niet? Engelse fietsen uit die tijd waarbij alle olie er uit halen de enige manier is om te zorgen dat hij niet lekt? Of Japanse fietsen van 30 jaar oud waarvoor geen onderdelen meer te krijgen zijn?
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Betrouwbaarheid hangt voor een groot deel af van hoe je je motor behandeld en onderhoud. Heb zelf een Honda CB Four uit 1978. 18 jaar en bijna 150000 km verder nog steeds onder de indruk van de betrouwbaarheid. Aan de andere kant, de kwaliteit van chroom, aluminimum en chroon haalt het niet bij dat van mijn /5 uit 1972. Waarvan de versnellingsbak inderdaad is gereviseerd en de middenbok is doorgezakt. Mijn K is al die jaren dat ik hem heb starten en lopen.

Zowel de japanners als BMW hebben goede als slechte motoren gemaakt. Denk aan de oude boxers, de Honda VFR's en Yamaha FJ's. Maar ook aan wegrottende Honda Transalps uit Italie of Kawasaki choppers. Helaas heb ik wel het idee dat de kwaliteit van BMW achteruit is gegaan. De marketeers zijn aan de macht en niet de vaklui met liefde voor techniek. het glimt waar je kijkt en onder alle kappen ziet het er helaas geodkoop uit. En ik heb het idee dat alle electronica voor BMW een doel op zich is geworden in plaats van een middel tot. Dus helaas, BMW is niet meer wat het was. Dus ik blijf gewoon doorrijden op m'n oude spulletjes maar als ik nieuws zou kopen wordt het toch een Japanner.
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Een oude JAP zou al gerecycled zijn? Toe maar.
Het verhaal is simpel. Als je een "oude" BMW ( met name de 800 modellen) goed onderhoudt heb je er een betrouwbare motor aan die zonder problemen heel europa doortoert. Maar ja, wel GOED onderhoud plegen dus.
Dat geld ook voor vele "japmodellen". Ik heb een YAM radian met inmiddels 60000 KM op de teller. NOOIT 1 probleem gehad. En ook niet met m'n BMw"s R80 GS/R80 ST.
Kortom:het mooie van motorrijden is dat er voor iedereen wel een motor bestaat die past bij de wensen van de rijder.
En aan de "JAPPEN" hebben we te danken dat eind jaren 60( vorige eeuw) het motorijden nieuwe impulsen kreeg.

Rij ze met plezier.

Hans
Reply
Betrouwbaarheid Japans of Europees.

Ik ben een doorrijder (zomer en winter) die gemiddeld 12.000 km per jaar rijdt. Stadsverkeer en een tot 2 keer per week lange stukken.

Ik heb in 1995 een Honda CX500 gekocht met 60.000 km op de teller. Nokkenas was net vervangen. Ik heb er met alle plezier 80.000 km bijgereden. Enige reparatie was de oliekeerring op de nokkenas achter de fan. Heeft wel altijd wat olieverbruik gehad.
Daarna in 2001 een Kawasaki GT550, gekocht met 60.000 km, verkocht met 115.000 km op de teller. Soms op 3 cilinders lopen, dan was het nodig om de bougies en de bougiekabels te vervangen. Was een oliezuiper, vooral boven de 100 km/h. Na een revisie a 500 euro was dat niet meer te meten. Heeft mij verder nooit in de steek gelaten.
In 2006 een BMW R65 uit 1896, gekocht met ca. 40.000 km op de teller. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Is wel de motorfiets die het vlotste start, ook na 2 weken stilstaan. Staat nu ca. 85.000 km op de teller en er komen er echt nog wel meer bij.

Misschien heb ik geluk gehad.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)