Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
caferacer bouwen
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:

Rudy, Ik denk bijna dat jij zit te wachten tot iemand het woord caféracer op het forum noemt, om die kinderlijke gedenk-brommer van je te promoten.

hoe oud ben jij eigenlijk?
Wordt jij nooit eens moe van jezelf?

Bertje
Reply
Quote:Rudy, Ik denk bijna dat jij zit te wachten tot iemand het woord caféracer op het forum noemt, om die kinderlijke gedenk-brommer van je te promoten.

Bertje
Bertje,

dat noemt men passie.
Schrijf maar op in je woordenboek heb je weer wat geleerd vandaag.

Reply
Quote:Rudy, Ik denk bijna dat jij zit te wachten tot iemand het woord caféracer op het forum noemt, om die kinderlijke gedenk-brommer van je te promoten.

Bertje
@ Kaspar
Wil je svp nog een keer overwegen om anonieme bijdragen onmogelijk te maken? Dan blijven we in het vervolg hopelijk verschoond van onbenullige reacties als die van Bertje. In ieder geval weet je dan wie er acher zit ennkan je maatregelen nemen.

@ Bertje
Ga je frustaties maar ergens anders afreageren, niemand zit op dit soort achterlijke reacties als die van jou te wachten. Grote vent ben je zelf trouwens, je hebt al leren schrijven!

@ Rudy
Loopt als de duvel zo te zien, pittig geluid. Kan je eens een opname van dichtbij maken als hij stationair loopt en dan daarna voluit accelereren? Veel plezier met Wolfje!

Groeten,
Ton
Reply

Heb ik een schrijffout gemaakt, Ton?
Oprechte verontschuldigingen.

In mijn ogen is Rudy gewoon kinderlijk aandacht ziek.
Hij doet alsof die fiets van hem zo'n beetje de standaard is voor wat betreft caféracers.

Ik vind caféracers overigens best wel mooi, daar niet van.
Maar dan wel de echte, de Nortons, de Triump's, Triton's en dergelijke.
Vaak prachtig geconstrueerd, met veel eigengefabriceerde onderdelen.
Echt vakwerk.
Niet gewoon een fiets uitkleden en die dan vervolgens met kooponderdelen een beetje opleuken.
Wat is daar de moeilijkheid van?
Gewoon standaard low-tech knutselwerk, waar (ik) van onder de indruk moet zijn?

Helaas, daar kijk ik toch echt doorheen.

Ook helaas voor Rudy en zijn rijdende schreeuw om aandacht.
Je zult maar zo'n buurman hebben.......

Bertje

[img]/import/photos/p37641s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Toontje', geïmporteerd van het oude forum:

Jouw Norton , Bertje ?
Reply

Nee Toon, helaas niet.

Bertje
Reply
Dat commentaar niet van de lucht is hoeft geen betoog, dat sommigen zo on-genuanceerd zijn hoeft ook geen betoog.
Gelukkig kan ik zelf niet sleutelen, ben a-technisch en heb hier ook geen opleiding voor genoten, ik doe maar wat.
En om een BMW te veranderen in een caferacer vraagt om de nodige creatieve oplossingen, alles wat OCC bv in de werkplaats heeft staan, heb ik niets van.
De oorsprong van caferacers ligt in Engeland, dat klopt, van "standaard"motorfietsen werd al het overbodige er af gehaald en naar eigen goeddunken aangepast, al dan niet met spullen die gewoon te koop zijn.
Het begrip caferacer is erg ruim, is maar goed ook,gezien de reacties die genoemd worden in de dagelijkse praktijk, blijkt er gewoon een leuke motorfiets te staan met bijbehorend geluid.
En de buren/buurt: die vinden het allemaal prachtig, woon namelijk in een cultuur geaccepteerde wijk in het Drentsche.
En de leeftijd: je bent zo oud als je jezelf voelt, op de motor ben ik zeker 25 jaar.
Maarre: verder is de motorfiets zo'n beetje klaar, moet nog wel aan de zijkant van de motor het cijfer 49 plaatsen, dit als eer betoon aan iemand uit een ver verleden die ook iets met BMW deed.
Reply
Leuk filmpje Rudy, ik ben juist blij dat jij altijd iets nieuws laat zien als de term "caferacer" voorbij komt!

Die Nortons of andere Engelse fietsen zijn idd erg mooi om als caferacers te verbouwen,maar die op het plaatje hierboven vind ik eigenlijk helemaal nergens op lijken.
Reply
Reactie van bezoeker 'Toontje ', geïmporteerd van het oude forum:

Gelukkig hebben we allemaal 'n eigen smaak en mening .
Bertje vind Rudy's caféracer Wolfje op zijn zachts gezegd geen échte caféracer . Rudy kennede zit daar totaal niet mee , het is zijn eigen motor die Rudy op z'n eigen manier en smaak aanpast .
De één zal het mooi vinden , 'n ander zal wel zeggen dat het aardig is en weer een ander vind het lelijk . Vraag je het aan 100 mensen , dan geven ze alle 100 een verschillende mening . Gelukkig maar ..... anders zou het erg wel saai worden en hebben we niets om over te kletsen .
Waarom zou jij de blauwe Norton graag willen hebben , Bertje ?
Reply
Volgende filmpje heeft eigenlijk niets met caferacers te maken, wel met racen en er deden BMW's mee, waarvan 1 zeer snelle, zit zo'n beetje aan het eind van het filmpje, rond de 13 minuten,daar waar de camera mee draait met de motorfiets.
Ook dit is Drenthe, de inwoners van Eext vinden het allemaal prachtig, mooie provincie, kan erg veel hier.

http://www.youtube.com/watch?v=Na7ELm53zs4
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)