Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:
Als je al niet weet waar te beginnen, begin er dan maar helemaal niet aan.
met vragen als deze, wil een wedervraag stellen, weet je eigelijk wel wat een caferacer is???
Grt,
Ron
Beste Ron.
Iemand heeft een droom en staat aan het begin van het project. Hij heeft het lef om de vraag te stellen en op jouw antwoord zou ik niet zitten wachten. Hij bepaalt zelf wel of hij het doorzet. Dat kan hij pas doen als hij informatie heeft en dingen af kan wegen op haalbaarheid. Daarvoor heeft hij info nodig.
Zelf stond ik 4 jaar geleden ook voor een dilemma: of origineel houden, of een caferacer ombouw.
Origineel wilde ik niet meer, radicaal aanpakken en gewoon naar eigen inzicht aan de gang gaan, veel zoeken naar afbeeldingen op internet, je komt hele mooie BMW caferacers tegen en hele lelijke.
Het moeilijkste is er een mooi kloppend geheel van te maken, helemaal als de middelen beperkt zijn, moeilijkheden loop je vanzelf tegen aan, maar de voldoening is groot als je het weet op te lossen.
Zelf zit al weet niet hoe lang te klooien met een goed ogend zadel, zadel is nu klaar,alleen de bekleder schiet niet op, dan eerst maar rijden met het oude zadel, boeit niet.
Verder hebben caferacer ombouwers vaak een decibel syndroom, ik ook,vorige week een paar Zeuna megafoons gescoord, moeten er nog op gemonteerd worden, zijn in nieuwstaat en stammen uit 1977, benieuwd wat voor vermogens winst of verlies dit gaat opleveren.
Maar nogmaals: ga eerst zoeken naar afbeeldingen, inspiratie komt vanzelf.