Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carterontluchting
Reactie van bezoeker 'johan', geïmporteerd van het oude forum:

Help

Bij mijn R80/7 heb ik het volgende probleem.
Het is mij al 2 keer gebeurd ( in een half jaar ) , dat na het starten van de motor de pakking tussen de deksel van de oliefilter er tussen uit knalt.
Hoe kan dit.
Heeft iemand dit al meegemaakt, en wat kan je er aan doen.
groetjes Johan
Reply
Ik heb het een keer meegemaakt met een 80st. De oorzaak was een oude pakking die niet verwijderd was. Twee pakkingen kunnen de druk niet aan.
Reply
Johan,

gebruik de stalen ring die achter de witte o-ring zit, hierdoor wordt het oppervlakte groter waardoor de witte ring op zijn plaats blijft en geen druk op de pakking komt.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'johan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Johan,

gebruik de stalen ring die achter de witte o-ring zit, hierdoor wordt het oppervlakte groter waardoor de witte ring op zijn plaats blijft en geen druk op de pakking komt.

Richard
Richard

je gebruikt toch eerst de stalen ring, dan de O ring en dan de deksel toch

Deze atributen zaten bij het oliefilter
Reply
Afhankelijk welke kant je begint en eerst noemt maar dit is de volgorde volgens Herr BMW zelvurs
Reply
als goed is staat hij er nu was nl nog geen JPG bestand nu wel

[img]/import/photos/p36992s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'johan [2]', geïmporteerd van het oude forum:

Ik dacht dat het over oliedruk ging i.p.v. carterontluchting.
Voor wie het precies wil weten hoe het zit,zie www.largiader.com/tech/filters/canister.
Reply
Quote:Ik dacht dat het over oliedruk ging i.p.v. carterontluchting.
Voor wie het precies wil weten hoe het zit,zie www.largiader.com/tech/filters/canister.
even de goede link: http://www.largiader.com/tech/filters/
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

het belangrijkste bij de montage van het oliefilter is dat de witte 0 ring goed word aangedrukt zoals beschreven in de link van j vervloet.
als dit niet het geval is kun je te weing oliedruk hebben met alle gevolgen vandien.
ook word de papieren pakking er dan tussen uit geblazen.
bij de latere types worden de metalen shims niet meer gebruikt maar heeft de behuizing een rand waar de witte o ring op ligt .de papieren pakking word dan ook niet meer gebruikt .
voor montage de boel even opmeten met een schuifmaat dan kan het niet mis gaan.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)