Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dag-/totaalteller blijft hangen
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Op mijn R65 uit 1981 blijft de dagteller hangen op 9,9 kilometer, de totaalteller loopt volgens mij ook niet door. De snelheid wordt wel gewoon aangegeven dus de kabel is goed.

Nu las ik op dit forum dat dit kan komen doordat een van de cijferwieltjes los zit op de as terwijl die vast zou moeten zitten, maar de ene draad zegt dat het het laatste wieltje van de dagteller is (het 100-meter wieltje), de andere dat het het laatste wieltje van de totaalteller is (kilometerwieltje). Is het altijd de een of altijd de ander, of verschilt dat per type motor? Aangezien ik geen zin heb om het verkeerde wieltje vast te lijmen vraag ik het maar even. Bij voorbaat dank.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Zie de linkje http://www.pbase.com/dwerbil/1978_r1007_odometer_repair
Dit is voor een r100/7 of hetdezelfde teller is moet eenvoudig kunnen zien als je het huis openmaakt.

Succes,
Dick
Reply
Ik ben een van de mensen geweest die ooit hiermee problemen heb gehad. Je moet kijken welke as direct aangedreven wordt via het wormwiel. Dat is de belangrijkste as waar het lijmdrupje moet komen. De tweede as wordt weer aangedreven door de eerste as. Kijk dus op welke as het wormwiel aangesloten zit.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor de info. Ik heb het wieltje vastgelijmd, nu nog even zorgen dat alles soepel loopt en dan kan hij weer in elkaar
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)