Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pingelen
#61
Beste Kees,

Het is welliswaar erg laat om nog een reactie te geven op je bovenstaande mail waarvoor nog mijn dank maar dat alles heeft niets uitgehaald. De motor is verkocht en de nieuwe eigenaar tankt daar (Maastricht) octaan 98 en rijdt heel veel minder dan ik dat deed. Het probleem bij deze motor was echter alleen aan de linkerkant. Rechts mankeerde niets. De motor komt over een aantal jaren terug daar mijn oudste zoon hem wil hebben. Afgesproken met de nieuwe eigenaar. Het eerste wat ik met deze oude motor zal doen is het vervangen van de linkercilinderkop daar naar mijn idee hier het euvel in zit. Waarom rechts goed en links niet. Dus over wie weet hoeveel jaren meldt ik mij weer bij de topic over de oude vertrouwde R60-6.
Reply
#62
Frank, nu zonder boxer door het leven?
Reply
#63
Hai Bert,

nee hoor? Wie eenmaal BMW rijdt kan toch niet meer zonder?
Zoals je op de foto ziet rij ik een BMW R850R Duotone uit 2001. Loopt als een speer. 4800 toeren bij 120 en 5200 toeren bij 130. Motor heeft veel korte afstanden gereden en nu na ongeveer een jaar en met de regelmaat lange afstanden op de snelweg begint de motor zeer soepel te lopen. Geen problemen dan alleen af en toe het sneller knipperen van de richtingaanwijzers zowel over links als rechts. Schijnt aan de relais te liggen echter ik moet weten waar deze zich bevindt. Vermoedelijk onder het zadel. Verder moet ik ook toegeven dat sinds ik Motorex olie gebruik welke speciaal voor BMW motoren is ontworpen de motor erg soepel loopt. Olieverbruik is nul komma nul. Dit icm iridium bougies.

De oude R60 zal terugkomen. Deze R850R jubileum uitvoering zal ik ook houden. Prachtexemplaar. Zou alleen een keer een zesbak erin willen hangen om de levensduur te vergroten door de toeren te verminderen maar vermoedelijk is dat niet nodig daar het BMW kwaliteit is.

Groeten,

Frank
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)