06-08-2010, 10:23 AM
Reactie van bezoeker 'lambooy', geïmporteerd van het oude forum:
heren,
even inhakend op uw informatie. Als de ontsteking te vroeg staat waarom dan niet beiden cilinders ? Het is de linkercilinder, rechts loopt als een zonnetje dus moet links dat ook kunnen. Ten aanzien van pingelen heb ik de volgende zaken waar ik moet op gaan letten danwel achteraan moet:
1. mogelijk te vroege ontsteking bij acceleratie
2. acceleratiepomp in de Bing53 Carb niet goed, mogelijk ook valse lucht ?
3. extra voetpakkingen ? ik probeer dat te voorkomen, mogelijk als allerlaatste.
Ten aanzien van de recensies die ik lees over de R60-6 en dat pingelen een euvel kan zijn kan ik mij aan de andere kant niet voorstellen dat BMW een motor heeft voortgebracht die deze problemen geeft. Dat deze zeer gevoelig is voor afstellingen oke.
Ik hou u verder op de hoogte wat de oplossing is. Ik ga ervan uit dat het met de linkercarb te maken heeft. Reden ? bij verwisseling met rechts begon rechts ook.
Tot volgende info
heren,
even inhakend op uw informatie. Als de ontsteking te vroeg staat waarom dan niet beiden cilinders ? Het is de linkercilinder, rechts loopt als een zonnetje dus moet links dat ook kunnen. Ten aanzien van pingelen heb ik de volgende zaken waar ik moet op gaan letten danwel achteraan moet:
1. mogelijk te vroege ontsteking bij acceleratie
2. acceleratiepomp in de Bing53 Carb niet goed, mogelijk ook valse lucht ?
3. extra voetpakkingen ? ik probeer dat te voorkomen, mogelijk als allerlaatste.
Ten aanzien van de recensies die ik lees over de R60-6 en dat pingelen een euvel kan zijn kan ik mij aan de andere kant niet voorstellen dat BMW een motor heeft voortgebracht die deze problemen geeft. Dat deze zeer gevoelig is voor afstellingen oke.
Ik hou u verder op de hoogte wat de oplossing is. Ik ga ervan uit dat het met de linkercarb te maken heeft. Reden ? bij verwisseling met rechts begon rechts ook.
Tot volgende info