Reactie van bezoeker 'lambooy', geïmporteerd van het oude forum:
toevoeging, koude start kan zonder choke en met wat gas geven blijft hij na ongeveer 1 minuut lopen. Ik mail dit daar ik verneem dat normaliter altijd de choke nodig is.
Reactie van bezoeker 'lambooy', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Tom,
je zou dan toch verwachten dat hij het met beiden cilinders moet doen? Ik hou je verder op de hoogte. Ik verwacht dat het de carbs zijn. In het verleden heb ik de bovenste inhoud van de linkercarb met rechts verwisseld en toen deden ze het allebei. Dit was voor mij de verklaring dat de oorzaak in de carb moet zitten.
Pingelen is bij mijn weten eventueel aan de orde bij laag toerental en vol gas. Dat doet hij niet. Verlaging van de compressie zal een uiterste maatregel zijn als we niets kunnen vinden.
Lambooy,
tussen 3000 en 3500 toeren is de onsteking te vroeg, controleer de vervroeger of het de juiste is en de veertjes, hierdoor kan de motor ook gaan pingelen.
Richard
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Nog een mogelijkheid: vlotter in de carbs van juiste gewicht klasse?
Reactie van bezoeker 'Mart', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
Compressie verlagen door extra plaat 1-2 mm dikte onder de voetpakking.
(decompressiepllat)
Is waarschijnlijk verkrijgbaar bij de Hobbyist.
Huidige benzine heeft een te laag Oktaangetal.
Mart
Reactie van bezoeker 'lambooy', geïmporteerd van het oude forum:
heren,
even inhakend op uw informatie. Als de ontsteking te vroeg staat waarom dan niet beiden cilinders ? Het is de linkercilinder, rechts loopt als een zonnetje dus moet links dat ook kunnen. Ten aanzien van pingelen heb ik de volgende zaken waar ik moet op gaan letten danwel achteraan moet:
1. mogelijk te vroege ontsteking bij acceleratie
2. acceleratiepomp in de Bing53 Carb niet goed, mogelijk ook valse lucht ?
3. extra voetpakkingen ? ik probeer dat te voorkomen, mogelijk als allerlaatste.
Ten aanzien van de recensies die ik lees over de R60-6 en dat pingelen een euvel kan zijn kan ik mij aan de andere kant niet voorstellen dat BMW een motor heeft voortgebracht die deze problemen geeft. Dat deze zeer gevoelig is voor afstellingen oke.
Ik hou u verder op de hoogte wat de oplossing is. Ik ga ervan uit dat het met de linkercarb te maken heeft. Reden ? bij verwisseling met rechts begon rechts ook.
Tot volgende info
Reactie van bezoeker 'Koos', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Lambooy,
het hele verhaal gelezen, volgens mij is het probleem:
1. te veel praten
2. te veel piekeren
3. te weinig doen
kortom haal die carb uit mekaar, maak schoon en stel af
Reactie van bezoeker 'Joseph', geïmporteerd van het oude forum:
Helemaal mee eens, Koos!
Beste Lamb, wordt het na zesendertig posts ook eens geen tijd om die linker uitlaatpijp even aan te trekken?
Vergeef het me, maar na al dit vergeefs filosoferen over jouw probleem krijg ik de indruk dat pingelen, ringelen en ploffen een deeltje van je hobby uitmaakt.