Reactie van bezoeker 'lambooy', geïmporteerd van het oude forum:
Heren,
u heeft allen gelijk. De motor is momenteel onder handen bij Becks motoren waarbij de Carbs uit elkaar worden gehaald. Verder wordt de ontsteking nagekeken.
Ik laat u wel weten wat hieruit uiteindelijk is gekomen.
Rest mij u allen te danken voor uw attentheid.
Met vriendelijke groet,
F. Lambooy
Reactie van bezoeker 'lambooy', geïmporteerd van het oude forum:
Heren,
zoals het nu ernaar uitziet behoort het probleem tot de verleden tijd. Beiden carbs zijn alleen schoongemaakt en het probleem meldt zich niet meer. Verder stond de ontsteking goed.
Dit onderwerp kan gesloten worden.
Heren,
pingelen is voorbij. BMW Motormarkt heeft de cilinderkoppen iets uitgefreest waardoor het pingelen definitief tot het einde behoord.
Dit ter informatie dat de problemen nu definitief voorbij zijn.
Reactie van bezoeker 'rc', geïmporteerd van het oude forum:
koppen uitvrezen ?
dus eigenlijk gewoon de compressie verlaagd !
had ik dus toch al de juiste beslissing genomen door de dikkere voetpakking te plaatsen (inderdaad gewoon te krijgen bij de sponsor van dit forum)
heb sindsdien geen problemen meer gehad en het resulterend vermogens verlies ? daar had je toch geen 600cc voor gekocht !
RC
Beste RC,
van compressie verlaging is geen sprake. Het vrezen is misschien nog geen millimeterwerk en extra voetpakkingen was geen optie voor mij.
Verder kan deze topic gesloten worden
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:
Het probleem was toch al over na het schoonmaken van de carbs? Toen kon dit draadje zogenaamd ook gesloten worden. En natuurlijk is de compressie wel verlaagd, anders zou het ook geen effect op het pingelen hebben gehad.
Reactie van bezoeker 'fbslambooy', geïmporteerd van het oude forum:
dat klopt, echter ik heb verzuimd te melden dat het weer terug is gekomen. Het plaatsen van een extra voetpakking was voor mij geen optie. Derhalve heb ik voor het ander gekozen hetgeen minimaal is en minder compressieverlagend is dan een extra voetpakking.
In ieder geval is het nu definitief weg waardoor ook octaan95 getankt kan worden indien nodig. Octaan 98 blijft beter, daar loopt mij mooier op.
Dus deze topic kan definitief gesloten worden.
Groeten,
F.
Heren,
lang geleden ......maar het probleem is weer terug. Motor geheel gereviseerd, voetpakkingen, gasnaalden in hoogste stand. In vierde versnelling maar soms zelfs in tweede als de motor heet is in het begingas pingelen over uitsluitend links. Rechts blijft goed en is altijd goed geweest. Kort andere carb erop gehad....probleem blijft. Nu blijft over....wisseling van bougiekabels dus linkerbobine op rechtercilinder en viceversa om te kijken of dit invloed heeft.....er zit tevens een electronische ontsteking op. Motor loopt voor de rest als een speer. Stationair als een zonnetje en koude start is een eitje. Ontstekingstijdstip precies op tijd. Linker en rechtercilinder 8 bar, gelijk dus en was voorheen 9 bar.
Anders maar de overstap naar octaanbooster (rotzooi) of ombouw naar 800cc.
Ook al heb je geen vacuum carbs. Hoofdsproeier heeft OOK mengbuisjes waar naald in valt . ook deze kunnen ovaal worden en niet meer goed afsluiten bij gas dicht . Je schrijft naald in hoogste stand , is dat de normaal voorgeschreven stand ? . Heb je deze pietluttige dingetjes ooit vernieuwd . Omdat je altijd over links problemen hebt . Bepaalde dingen komen nooit aan twee kanten gelijk . Een te rijk mengsel veroorzaakt door een slecht afsluitende sproeiernaald kan bij weinig gas geven even pingelen veroorzaken . Gaat dat keelgat open dan verwerkt hij dat wel Als dat zo is moet je linker bougie wanneer je stopt met draaiende motor na enige tijd zwart eruit komen . Gr Cees.
Beste Cees,
ik heb alles vervangen, sproeiers, hoofdsproeiers, naalden alles doorgeblazen, carbs inhoudelijke zaken van links naar rechts verwisseld dus de naalden (ook nieuw) de sproeiers noem maar op, niets helpt. Probleem blijft over links, vervolgens gaskabels vervangen, schuiven vervangen, je kan het zo gek niet verzinnen. Kleur bougies zijn bruin/grijs (koffiemelk) Half gas geven en hij pingelt, begingas of maximaal is er niets aan de hand. We zijn nu ongeveer twee jaar hiermee bezig en ruim een jaar zonder problemen gereden. Wel valt mij op dat de benzine is veranderd. In de vlotterkamers had de benzine niet meer die groenige kleur maar leek het gisteren gewoon water. Mogelijkerwijs die ethanol maar dan moet rechts het ook doen. We staan nu bijna op het punt om er niets meer aan te doen en te sparen voor een ombouwkit naar 800cc. Het moet wel leuk blijven maar na twee jaar hebben we alles gedaan wat we konden doen en het helpt niet. Veel geld gekost en rijden moeten we ook met plezier kunnen doen.