Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pingelen
Beste,

BMW R60-6 gereviseerd. Jedoch het vermoeden bestaat dat de ontsteking verloopt. Dit uit zich doordat alleen de linkeruitlaat prutteld bij het loslaten van het gas. Kan het zijn dat als de ontsteking niet goed staat alleen de linkercilinder pingelt bij half gas geven en dat tussen de 3000 en 3500 toeren ?

Graag uw reactie.

Groeten,

Frank
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

terug naar revisie bedrijf!
Reply
Reactie van bezoeker 'Joseph', geïmporteerd van het oude forum:

Is de linker uitlaat goed aangetrokken?
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Pruttelend geluid bij het loslaten van het gas zou ik inderdaad eerder denken aan een lekkende uitlaat dan een verlopende ontsteking.
Reply
Controleer met een stroboscoop lamp of je een dubbel beeld ziet.
Als dit het geval is ,klok dan het asje van de ontsteking met een micrometer en probeer hem (op eigen risico) zo nauwkeurig mogelijk te richten.
Er kan nog steeds een dubbel ontsteking beeld zichtbaar zijn als het asje gericht is.
De oorzaak hiervan is dat de beide nokjes die de puntjes moeten lichten niet precies 180 gr t.o.v. elkaar beginnen met lichten van de puntjes.
Heel voorzichtig vijlen/schuren is hier de oplossing.
Voor verdere revisie vind je nog wat tips op mijn website.

succes, Bep.
Reply
Heren,

dank u. Verder geconstateerd dat de linkercilinder veel heter wordt dan de rechter. Zo'n 8 graden verschil na half uur rijden. Rechts 44 graden en links 50. Links is wel wat rijker afgesteld en de motor rijdt op octaan 98.

Misschien dat het heter worden een andere oorzaak moet hebben?

Hoor dit nog graag.

Groeten,

Frank
Reply
Reactie van bezoeker 'lambooy', geïmporteerd van het oude forum:

Heren,

nog een toevoeging, geconstateerd dat de linkeruitlaat meer blaast dan de rechter ?

Vreemd maar misschien zinvol om het te melden.

Verneem graag van u.

Met vriendeiljke groet,

Frank
Reply
pruttelende uitlaten zijn bij mij verholpen door de stationair sproeier iets rijker te zetten. Ook het warmer worden van de linker uitlaat geeft aan dat het mengsel daar wat armer is.
Reply
Valse lucht ,wellicht via inlaatklep geleider?

Bep
Reply
Reactie van bezoeker 'lambooy', geïmporteerd van het oude forum:

Bep ?

valse lucht via inlaatklepgeleider? waar kan ik die vinden ? weet dat de motor in zijn geheel gereviseerd is en men alsnog naar de ontsteking gaat kijken. Heter worden door valse lucht lijkt mij een logisch maar waar kan hij die valse lucht dus aanzuigen?

Hoor het graag.

Groeten,

Frank
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)