Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domme vraag over stratmotor
Als het niet aan de spanning ligt zou ik het zoeken in de massaverbinding van je startmotor. Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn 90/S (serie /6). Door vuile en gecorrodeerde overgangen tussen de + en de massaverbinding op het frame was er zoveel spanningsval dat er te weinig overbleef om de startmotor goed rond te laten gaan. Schoonmaken heeft het euvel volledig opgelost. Hoewel ik niet weet wat het onderscheid in startmotoren is denk ik dat ze veel op elkaar lijken. Als je de startmotor uit elkaar haalt goed bijhouden wat je hebt gedaan zodat je alles weer mooi op zijn plaats krijgt. Succes!

Groeten,
Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard.Fransen', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:ook voor jou een presentje...Wink

http://www.mijnbestand.nl/share.php?key=SOQOT6JINANI
Hartelijk dank voor het presentje.
Ben daar heel blij mee.

Vroeg mij wel af of dit boek gebruikt kan worden voor onderhoud aan R100RS uit 1981 of zijn daar misschien aanvullingen voor.

Gr.
Gerard
Reply
Reactie van bezoeker 'Bob', geïmporteerd van het oude forum:

heb hetzelfde probleem gehad bij mijn r80/7. Bij mij was het een losse verbinding bij het startrelais. Zit onder de tank aan de linkerkant van de motor. Stekkerverbindingen schoongemaakt, is speciale spray voor, paar nieuwe klemmetjes gemonteerd en het werkt weer allemaal perfect. Als het dat niet is systematisch het hele schema doorlopen en elke verbinding controleren. Succes,

Bob
Reply
Reactie van bezoeker 'Willie', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb me sinds enkele dagen een r100rt van 1981 aangeschaft.
hier kreeg ik het peters handboek no43 bij (reparatie en onderhoud boxers tot 1986)
ik kreeg de indruk dat ik toch wel het een en ander miste in dit boek.
ik ben bijzonder blij met het (kerst)kadootje van jacco. ik denk dat dit is wat ik zocht.

namens een beginnende airhead hobbyist: HARTELIJK DANK

lang leve het forum.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Rik,

Zolang de accuspanning gelijk is, de capaciteit gelijk of meer en er vanuit gaande dat de accu geladen is, kan je gerust een auto-accu gebruiken als starthulp.
Een (12V) accu van een diesel is zelfs nog beter omdat daar de platen nog iets dikker zijn. Van die grotere capaciteit in Ah, merkt jouw 19 - 30 Ah accu helemaal niets, zolang de hulpaccu maar opgeladen is of wordt tijdens de starthulp.

Groetjes,
Dirk
Reply
lode, is het eigenlijk al opgelost.
we zijn nu een half jaar verder he..

hans
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)