Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
k100 stuur op r100rs
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:

Vanwege mn lengte wil ik de zitpositie op mijn r100rs uit '77 iets verbeteren. Het is de bedoeling dat ik wat meer rechtop kom te zitten. Hiervoor wil een k100 stuur monteren. Paar vragen:
-Past een k100 stuur op de kroonplaat van een r100rs? (breedte van het stuur zal ik moeten verkleinen vanwege de smalle kuip.)
-de kabels zullen verlengd moeten worden, in ieder geval gas en koppeling. Wie iemand welke kabels ik hiervoor nodig heb, en waar deze te bestellen zijn?

groet, Joost
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb op mijn RS het stuur van een K75RS gemonteerd.
De afdekkap past dan niet meer, maar dat is niet erg.
Kabels hoeven dan niet te worden verlengd en je zit ongeveer 5 cm hoger.
In mijn ervaring maakt dat veel verschil; je rug wordt minder belast en je hebt 'meer te zeggen' over de motor.

Dick
Reply
Ik heb op mijn rs een stuur van een 90s gemonteerd. Met een draadsnijder het stuur iets moeten inkorten omdat de uiteinden anders tegen de kuip aankomen. Met dit stuurtje zit ik net wat rechter en de hoek ik voor mijn polsen ook beter. De afdekkap past nog wel, maar zit wat minder strak dan met het originele stuur.
Reply
Reactie van bezoeker 'gast ', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor tips. Het mooiste is als ik echt rechtop kom te zitten. Ik ben 1m96cm en dan moet het stuurtje wel best wat hoger en naar achteren. Het k100 stuur lijkt daar wel aan te voldoen. Het effect van bijv. een k75s stuur is te weinig voor me. Om het stuur erop te krijgen moet ik de kabels verlengen.

Weet iemand van welke motor ik een langere gas/rem/koppelingskabel kan gebruiken op de r100rs?

Mvrgr,. Joost
Reply
Reactie van bezoeker 'André', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Joost,

Ik heb zelf een K75 stuur op mijn RS (ongeveer 5cm hoger en iets breder dan het standaardstuur). Het ging allemaal net met die originele kabels. Ik heb intussen de gaskabel en de chokekabel door langere exemplaren vervangen; deze zijn bij de Hobbyist verkrijgbaar.

Boxegroet,

André
Reply
Quote:Dank voor tips. Het mooiste is als ik echt rechtop kom te zitten. Ik ben 1m96cm en dan moet het stuurtje wel best wat hoger en naar achteren. Het k100 stuur lijkt daar wel aan te voldoen. Het effect van bijv. een k75s stuur is te weinig voor me. Om het stuur erop te krijgen moet ik de kabels verlengen.

Weet iemand van welke motor ik een langere gas/rem/koppelingskabel kan gebruiken op de r100rs?

Mvrgr,. Joost
Wellicht met de kabels van de RT?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)