Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bmw r 100 rt clasic 1994
Reactie van bezoeker 'karin', geïmporteerd van het oude forum:

Heeft een jaar stil gestaan accu opgeladen, maar wil niet starten.
Je hoort alleen de start motor maar hij maakt geen aanstalten tot starten.
Wat te doen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Toontje ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Karin,
Het probleem van het niet starten/aanslaan zal waarschijnlijk aan de benzine toevoer liggen .
Ik denk dat je het hele brandstof stysteem moet controleren , carburateurs moet reinigen . Geheel uit ekaar halen , sproeiers doorblazen , eventueel met thinner heel goed schoonmaken . Desnoods ook je benzine-tank geheel aftappen en vullen met nieuwe benzine .
Reply
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Om te beginnen zou ik eerst even de vlotterbakken eraf halen (klip naar achteren duwen) en de inhoud bekijken. Als dat nou niet helder is, of er zijn belletjes (water!), dan even vullen met schone nieuwe benzine.

Controleer ook even of de bougies nog vonken geven. En niet vergeten: NOOIT DE STARTMOTOR DRAAIEN ZONDER BOUGIES IN DE KAPPEN. Leg de bougies op de cilinders zodat ze massa hebben en kunnen vonken. Desnoods fixeer je de bougies met een elastiek op de cilinders.
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo ,

Een jaar stilstaan mag geen probleem zijn . Moderne benzine gumt echt niet zo snel uit . Bij een dealer staan motoren ook rustig een jaar stil.
Probeer er achter te komen of het een benzine of een electrisch ( vonk ) probleem is en ga dan verder zoeken door eerst de eenvoudigste dingen te checken.
In het werkplaatsboek staat bijvoorbeeld een checklijst.
Reply
Niet alles meteen uit elkaar halen.Ik heb niet genoeg info voor de omstandigheden. Nieuwe benzine erin , zorg dat de olie vers is, eventueel de bougies controleren op vonken en schoonmaken en dan nog eens proberen en even volhouden, Daarna pas naar andere dingen kijken zoals controle benzinetoevoer naar de vlotterkamers. En zo ga je langzaam naar de volgende moeilijkheidsgraad. Haal er eventueel een kenner bij die voor zijn plezier je op weg wil helpen.
Courage.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)