05-25-2010, 01:49 PM
Op mijn R80RT van 1986 krijg ik de achterschokbreker niet los van het draadeinde uit de final drive (de eindoverbrenging). De bovenzijde aan het frame is wel los.
De moer (en ring) zijn los echter de metalen bus in het rubber in de schokbreker zit blijkbaar vast(geroest) op het draadeinde dat in de final drive zit.
Ik heb het zaakje al met WD-40 ingespoten en geprobeerd de hele schokbreker in een cirkel om het draadeinde te draaien. Helaas veert het rubber mee en de bus blijft gewoon zitten.
Ik wil de schokbreker graag heel houden, dus niet doorslijpen en het rubber het liefst ook heel houden. Volgens het plaatje is het geen vervangbaar deel van de schokbreker.
Ik kom er met een poeltrekker niet achter de bus (geen ruimte).
Ik heb met twee moeren op het draadeinde geprobeerd het gele draadeinde los te draaien echter daar zit geen beweging in en aangezien de final-drive van aluminium is durf ik hierop geen geweld te gebruiken.
Wie heeft er een tip voor mij hoe ik de schokbreker toch los kan krijgen?
De moer (en ring) zijn los echter de metalen bus in het rubber in de schokbreker zit blijkbaar vast(geroest) op het draadeinde dat in de final drive zit.
Ik heb het zaakje al met WD-40 ingespoten en geprobeerd de hele schokbreker in een cirkel om het draadeinde te draaien. Helaas veert het rubber mee en de bus blijft gewoon zitten.
Ik wil de schokbreker graag heel houden, dus niet doorslijpen en het rubber het liefst ook heel houden. Volgens het plaatje is het geen vervangbaar deel van de schokbreker.
Ik kom er met een poeltrekker niet achter de bus (geen ruimte).
Ik heb met twee moeren op het draadeinde geprobeerd het gele draadeinde los te draaien echter daar zit geen beweging in en aangezien de final-drive van aluminium is durf ik hierop geen geweld te gebruiken.
Wie heeft er een tip voor mij hoe ik de schokbreker toch los kan krijgen?