Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knipperlichten (4x) en dimlicht "dood"
#1
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Dit weekend moest ik een accu wisselen met iemand die een kapotte dynamo had zodat ik de zijne kon opladen en hij verder rijden met de mijne. Mogelijk heb ik toen sluiting gemaakt.

In ieder geval doen de knipperlichten en het dimlicht niet meer. Ook het controle-lampje brandt niet en ik hoor ook geen relais tikken. Het parkeerlicht doet het wel maar die zit in een ander circuit zo te zien aan het schema.

Alle zekeringen onder de tank zijn heel (3 x 15 A).

Is dit gewoon een typisch geval van toeval; mechanisch defect in het startslot of zo waardoor het circuit niet wordt bekrachtigd? Of een glaszekering ergens in het dashboard?

Wie kan mij op weg helpen?

Type R100Rt "92.
Reply
#2
Quote:Hallo,

Dit weekend moest ik een accu wisselen met iemand die een kapotte dynamo had zodat ik de zijne kon opladen en hij verder rijden met de mijne. Mogelijk heb ik toen sluiting gemaakt.

In ieder geval doen de knipperlichten en het dimlicht niet meer. Ook het controle-lampje brandt niet en ik hoor ook geen relais tikken. Het parkeerlicht doet het wel maar die zit in een ander circuit zo te zien aan het schema.

Alle zekeringen onder de tank zijn heel (3 x 15 A).

Is dit gewoon een typisch geval van toeval; mechanisch defect in het startslot of zo waardoor het circuit niet wordt bekrachtigd? Of een glaszekering ergens in het dashboard?

Wie kan mij op weg helpen?

Type R100Rt "92.
Als je sluiting maakt zie je dat meestal of hoor je de vonkjes knetteren?
Als je eerst massa los maakt en bij monteren als laatste vast maak je heel weinig kans op sluiting.
Ik denk eerder dat je door het verplaatsen van wat draden in de draadboom bij het accu wisselen ergens massa hebt gemaakt of nog maakt.
Controleer zou ik zeggen
Stekkerverbindingen goed gangbaar en schoon? ook naar achteren
Niet ergens een massa draad vergeten terug aan de accu te doen van een relais of zo?
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook wel eens kortsluiting gemaakt... de klachten waren gelijk ( ook mijn knipperlichten etc deden het niet meer. Bij mij was echter wel gewoon de zekering kapot ( bij mij in de koplamp .... r80rt )

Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

@Passant

Ik was dit keer inderdaad te gemakzuchtig om weer die massaschroef (ventilatieschroef) er uit te draaien.
Eerdaags verwijder ik een stukje uit de bevestigingsring van de accupool-massadraad zodat de massaschroef nog maar een klein stukje hoeft worden los gedraaid. Een stukje zelf-protectie dus...
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Met schaamrood geef ik bij deze openlijk toe dat de stekker onder de tank, naast de zekeringen, los zat.
Nooit geweten dat daar een stekker zat,dat is mijn enige verweer.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Ik dacht toch echt dat ik het gevonden had.
Verder zoeken dus.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Oke,

Aangezien ik bijna de enige reageerder ben in deze draad zal ik hem ook maar afsluiten.
Nabij het balhoofd zat de stekker niet helemaal in elkaar. Heb daarom de kabelbinders bij het balhoofd weggehaald zodat er wat meer bewegingsvrijheid is.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)