Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ABS-modificatie bij een BMW R 1100 RS
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Voor zover ik weet zit er geen verschil in penbezetting tussen de diverse 1100 modellen, maar meet het even na voor de zekerheid.

Groeten, Paul.
Reply
Hallo Paul, ik weet niet of ik mijn vraag nog beantwoord zal zien, omdat wellicht dit topic gesloten is, maar probeer het toch.
Ik lees over de ABS modificatie bij een R1100RT en zie dat deze vrij eenvoudig zelf uit te voeren is.
Maar toch zie ik een "knelpuntje" en wel bij het zoeken naar het "juiste contactpunt" in de ABS-stekker. Ik heb ergens gelezen dat je het tweede contact van rechts boven moet hebben, maar ook ergens gelezen dat je met de stekker in de hand met de kabel naar beneden, het
tweede contact van links boven moet hebben??
Kun je mij wellicht zeggen wat er juist is en hoe de stekker gehouden/gezien moet worden om dit "contact puntje" op te sporen/aan te wijzen?
Mvgr, Gerhard
Reply
Gerhard, mocht je hier geen reactie krijgen, Paul is onder de nickname PaulRS vrij actief op het forum van de bmwgsclub.nl
Misschen dat je hem daar kan contacten.
Reply
Hoi.

Lees hier ook af en toe mee, dus geen paniek. Big Grin

Gerhard, dat punt in de stekker is de goeie, de andere kant van die draad vind je in het open geknipte bundeltje groene draden.

Groeten, Paul.
Reply
Bogser, dank voor je reactie!
Reply
Paul, fijn dat je even wilt reageren.
Als ik het plaatje van de ABS-stekker bekijk, zoals deze op het forum staat, zou je denken dat hier verwezen wordt naar het contactpuntje "2e van rechts onder" in plaats van "2e van recht boven"? Hoe moet ik dit nu precies zien?
Verder neem ik aan dat als ik mijn multimeter in dit "contactpuntje" op de ABS-stekker steek, dat ik dan vervolgens met de andere "meet-pen" van mijn multimeter, een 3 tal groene draadjes moet opsporen uit het "bundeltje van 9 groene draadjes" die dus eigenlijk allemaal met dat ene contactpennetje in de ABS stekker, in verbinding staan. Snap je het nog...haha. Ik hoop dat ik me goed uitdruk en zie heel graag toch nog je reactie te gemoed.
Dank je!
Groet Gerhard.
Reply
Hoi.

Het pijltje wijst naar het contact 2e rechts van onder, zoals op de foto.
Is een foutje in de beschrijving.

Dit punt prik je aan met een meetpen van je multimeter, in stand 'Ohm'.
Dan zoek je in het bundeltje van 9 welke draad 0 Ohm geeft, deze leg je apart.
De andere 2 draden in dat bundeltje vind je op de zelfde manier, maar dan onder in het voetje van het ABS-relais, die blauwe in de zekering/relais kast.

Groeten, Paul.
Reply
Dag Paul, wat fijn dat je zo snel reageert en daar even tijd voor wil maken. Top!
Ik ga volgende week ermee aan de slag. Voor zover heel erg bedankt. Vgr. Gerhard.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)