Posts: 30
Threads: 30
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Wie van dit FORUM heeft er al een ABS-modificatie uitgevoerd ?.
Dit hou in dat je de kabelboom open moet maken en dan met een Dig.Voltmeter er 3 (groene draden) moet uithalen en die met een draad moet samenvoegen naar de stekker Links voor.
Dit voorkomt dat tijdens het aanzetten van de startmotor, de ABS (motormanagment) niet kijkt naar het voltage.
Hij volgt pas weer na het aanslaan van de motor.
Laat eens weten.
Mvgr. Jan
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Ik heb die modificatie bedacht en al xx-maal uitgevoerd op diverse modellen R11xx.
Wat wou je weten?
Groeten, Paul.
Paul, ik wil deze mod. ook uitvoeren maar heeft dit dan toegevoegde waarde.
Hiermee bedoel ik, gaat dit alleen op als je accu slecht wordt/is ?.
Blijf de ABS bedrijf zeker ?.
etc, zijn er al BMW R 1100 RS rijders die dit hebben gedaan, en wat is hun bovengenoemde waarden.
Mvgr. Jan
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
De toegevoegde waarde is dat je 'swinters normaal kan starten zonder dat gelijk die ABS in de stress schiet, ook voor de 'mooiweer' rijders die niet altijd de brommert aan de druppelaar hangen en voor de wat oudere accu, die net nog puf heeft om de motor te starten.
In al die gevallen wordt de voeding naar de ABS onderbroken tijdens het draaien van de startmotor.
Als de motor loopt, is het ABS weer wakker en wacht op de wegrij test, verder blijft het op alle motoren die ik heb gemodificeerd, 3-4x RS, 2-3x RT en een hele zooi GSen betrouwbaar zijn werk doen.
Er veranderd ook niks, alleen gaat de voeding nu niet meer direct naar het ABS, maar via het ontlastrelais, dit relais schakelt alles uit wat nvt is bij het starten, zoals verlichting.
En nu dus ook het ABS.
Groeten, Paul.
Oké Paul, het staat heel goed beschreven hoe je de mod. moet uitvoeren, maar deze reactie van jou had ik net nodig om eraan te beginnen.
Mvgr. Jan
Reactie van bezoeker 'Patrick', geïmporteerd van het oude forum:
Beste
ik vandaag de ABS modificatie trachten te doen bij mijn R1100RS bouwjaar 1994.
Nu blijkt dat het bundeltje met de 9 groene draden bij mij een bundeltje met 6 groen/witte draden zijn.
Is de electrische bekabeling nu zo verschillend bij de modellen.
Weet je soms hoe ik bij mijn R1100RS de ABS modificatie kan uitvoeren?
Mvg Patrick
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Dan heb je het verkeerde bundeltje open geknipt.
Even verderop zit er nog een, daar vind je de juiste draadjes.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Patrick', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Paul
inderdaad er zit nog een bundeltje, modificatie uitgevoerd en alles werkt prima.
Bedankt Patrick
Reactie van bezoeker 'Rudy', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo mensen,
ik ben niet zon kenner als een aantal van jullie daarom heb ik wat hulp nodig.
mijn r1150gs uit 2001 heeft abs maar deze slaat niet aan. de rode lampen blijven knipperen. wat is hier de oorzaak van en hou ga ik dit verhelpen?
groet Rudy
Reactie van bezoeker 'Arend', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Paul,
Ik weet niet of deze topic nog actief is, maar zou de ABS mod graag op een R1100R willen uitvoeren.
Zijn er verschillen in aansluitingen aan de MCU tussen een RT en een R qua penbezetting?