Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waggelende R100RS
Reactie van bezoeker 'PeterH', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik met mijn 77er R100 RS in lange bochten en redelijk schuinhangend (kleppendeksel stukje boven de grond) begin te accelereren gaat de achterkant "waggelen". Gas minderen of mijn gewicht verplaatsen naar de voetsteun aan de buitenbochtkant helpt.
Voorspanning achtervorklagers is naar mijn idee goed, wiellagers zijn spelingvrij, bandenspanning is 2,3 bar. Er zijn Koni's gemonteerd.

Heeft iemand enig idee?

Met vriendelijke groet,

Peter h
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Balhoofd lagers?

Voorvork veren en olie kunnen na ruim 30 jaar ook wel eens aan vervanging toe zijn en die gemonteerde Koni's hebben ook niet het eeuwige leven.
Net als een evt gemonteerde stuurdemper, die was af-fabriek al matig.

Kortom, het kan meerdere oorzaken hebben, en als alles in orde is bevonden, blijft het nog steeds een 'Gummiküh', dus enige flex in het geheel blijf je houden.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

swingarmlagers?
Reply
Bij wat voor snelheid gaat die waggelen dan en wat is de bandenspanning?
Reply
Quote:Bij wat voor snelheid gaat die waggelen dan en wat is de bandenspanning?
Zie het net staan, 2,3 Bar, rondom? probeer anders voor eens 2,5 Bar en achter 2,8-2,9 Bar.
Reply
Reactie van bezoeker 'PeterH', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor de reacties, ik ga het een en ander uitzoeken/ proberen.
Vrees wel dat het idee dat de fut uit het frame aan het gaan is klopt.
Mijn bandenspanning is overigens voor 2,0 bar, achter 2,3 bar. Banden Metzeler ME 33 voor, ME 77 achter. Zit dus al wat hoger dan de oorspronkelijke fabrieksopgave van 1977. Zijn de voorgestelde bandenspanningen niet wat hoog-of loop ik achter?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Bandenspanning:

Je kunt beter de bandenspanning aan houden van de banden fabrikant als van de motor fabrikant, geldt eigenlijk voor elk merk, meeste motorfietsen fabrikanten zitten met de bandenspanning aan de lage kant, uitzonderingen daar gelaten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)