Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Nico Henkens', geïmporteerd van het oude forum:
Bij mijn R60/5 heeft een vorige eigenaar waarschijnlijk de schroefdraad op de nokkenas kapotgedraaid en vervologend de vervroeger maar vastgelast. Het gevolg is dat ik de punten nooit meer kan vervangen. Uiteraard kan ik de hele boel demonteren, wellicht ligt er nog een as tussen onderdelen die ik destijds bij de motor kreeg, maar dat komt me momenteel niet zo goed uit. Is een electronische ontsteking een oplossing? Waar wordt die gemonteerd, iemand een goede raad?
Overigens loopt hij momenteel prima en heb ik het pingelen er nog net kunnen uit stellen maar meer verstellen is niet meer mogelijk.
Met een beetje prutsen kan je de punten ook vervangen zonder de vervroeger te demonteren.
Ook het smeren van het geheel is niet onmogelijk.
Het afbreken van het tapje kan de beste gebeuren ;-(
De beste reparatie is om dan draad te tappen in het overgebleven astapje en de vervroeger met een klein schroefje /boutje vast te zetten.
Dus beoordeel of je de las met een dremeltje kan wegslijpen en draad kan tappen ,Laat anders de boel gewoon zitten.
Bep
Bij mijn R90/S is hetzelfde gebeurd enige jaren geleden. IK heb een M4 getapt en sindsdien functioneert het prima. Wel zorgen voor een goede borgring onder de boutkop tegen losdraaien.
Ron
Reactie van bezoeker 'Kees', geïmporteerd van het oude forum:
Passant ? rare naam !
gebruik je eigen naam joh
Reactie van bezoeker 'Wouter', geïmporteerd van het oude forum:
Na razzia's op marco en egbert is nu passant aan de beurt?
Who gives a f*ck welke naam je gebruikt, het gaat er toch om wat je zegt?
ik heet wouter, goh wat een stomme naam
ik heb blond haar, goh wat een aparte kleur
ik heb een overhemd aan, goh waarom draag je geen t-shirt
ik heb nette schoenen aan, goh waarom draag je geen sportschoenen...
Ontopic maar weer verder!
Reactie van bezoeker 'egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Wouter,
hoewel off-topic: helemaal mee eens. Het stoorde mij ook regelmatig dat mensen in dit forum op de vorm in plaats van op de inhoud reageerden. Nu doe ik dat ook maar eens een keer en met positieve bedoeling. Je bent welkom voor koffie met koek!
Egbert
Hé Kees,
Opzouten naar Geen Stijl.
Groeten,
Bep van Malde
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Wat een vreemde reacties, juist de reacties op die van Kees zijn geenstijl achtig, de meeste reageren hier onder een naam, laat ''passant'' dat ook gewoon doen, niks mis mee hoor!!
Reactie van bezoeker 'Kees', geïmporteerd van het oude forum:
Het punt is, bij sommige fora staat vul in; nickname, dan verzin je dus een grappige naam, hier staat naam. moet ik dat verder nog uitleggen ?
Kees