Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ledlampjes in een R80?
Ik heb een ledmodule in mijn achterlicht geplaatst. Ik moet zeggen tot volle tevredenheid. Veel meer licht!

Ik vraag me af of er rijders zijn die dit ook hebben toegepast in de behuizing van de knipperlichten.

Reyer
R80 1985 met s-kuipje
Groeten Reyer
R80 1985 met s-kuipje en 1000cc Siebenrock
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Grappig, hoe kwam je eraan?
Reply
Hier heb ik het besteld: http://www.bmwboxersupplies.com/
Groeten,
Reyer
Reply
Er bestaan ook LED lampjes die ik in je knipperlicht kunt steken (of in het achterlicht/remlicht):

http://www.xenonstore.nl/led-verlichting...-leds.html

let op, ik vermoed echter dat de knipperlichtautomaat hierdoor onvoldoende belasting ziet, en daarom snel gaat knipperen (hetzelfde als er 1 lampje stuk is). Misschien gaat hij wel helemaal niet meer knipperen.

Ik ben zelf van plan dit ook te gaan doen (maar heb eerst andere klussen) omdat ik tevens de knipperlichten zacht wil laten branden om beter zichtbaar te zijn. Dat heb ik nu ook met de gewone lampen echter dat is wel een aanslag op het elektrisch vermogen van de toch al krap bemeten generator (bij de R80RT).

Ik ga daarvoor een nieuwe knipperlicht automaat zelf maken.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met LED knipperlichten.

Reply
vlgens mij is bij de nieuwere BMW's het knipperrelais al elektronisch met een relais, dus onafhankelijk van de belasting. Een drie- of 4 draads relais is zeker elektronisch.
Reply
http://www.beckelektronika.nl

Fijne prijzen voor goed spul.
Reply
Ook elektronische knipperautomaten kennen het snel knipperen bij een lagere belasting. Dit is een veiligheidsvoorziening zodat je als gebruiker erop gewezen wordt dat er iets mis is (er is dan meestal een lampje kapot).

eenvoudige test:
haal 1 knipperlichtlampje uit de fitting en kijk of het knipperlicht sneller gaat knipperen.
Blijft het tempo gelijk, dan zou een Led knipperlicht (misschien) geen probleem zijn.
Gaat het knipperlicht nerveus sneller knipperen, dan kun je verwachten dat bij LED lampjes je een zeer nerveus knipperlicht krijgt, misschien zelfs helemaal geen geknipper meer.

Voor de RT bezitters onder ons een idee voor een andere toepassing van leds (zie plaatje).
Ik vond het zwakke pitje in het stadslicht geen bijdrage aan mijn zichtbaarheid geven en heb er een LED strookje ingezet. (je kunt natuurlijk ook een LED lampje erin draaien maar dat is te simpel).

Ik heb 14 euro uitgegeven aan dit led-printje:
http://www.led1.de/shop/product_info.php...men-p-1154
ze bestaan ook breder (had misschien zelfs mooier geweest).

Met een (imitatie) demel aan de bovenzijde van het stadlichts een gleuf gemaakt, printje erin laten zakken, draadje naar de aansluitingen van het lampje getrokken en tape om de hele constructie.
Grappig resultaat. In combinatie met de (halfords) LED lampjes op mijn valbeugels een beter zichtbare motor als ik tussen de file doorscheur.

Vervolgens mijn safetylights knipperlichten zachtjes aan en de kerstboom is klaar.
(jammer dat de safetylights niet bestand zijn tegen kortsluiting in je knipperlicht, die unit is na 3 jaar dienst doorgebrand. tijd voor een nieuwe maar die wil ik combineren met LED knipperlichten vandaar mijn eerdere bijdrage aan dit onderwerp.).

[img]/import/photos/p36103s.jpg[/img]
Reply
Ai, schreef ik nu dat de daglightlampen op de valbeugels zitten....
foei Robbert, tijd voor koffie. De LED's zitten aan de onderkant van mijn kuip vast, niet op de valbeugel. Op het schroefje waarmee de onderkuip aan de bovenkuip vast zit (en een tweede schroefje want ze verdraaien anders.

Reply
Reactie van bezoeker 'egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Robbert,
als je de knipperautomaat werkend hebt wil je die dan op dit forum zetten? Ik ben zelf bezig met iets dergelijks en ik heb weinig tijd momenteel. En volgens mij is goed nadoen altijd beter dan slecht en / of moeizaam zelf bedenken. voor een goede beschrijving heb ik wel koffie en koek over, of een leuk CD-tje.
Groeten,
Egbert
Reply
Egbert,

tuurlijk, is goed, maar kan nog wel even duren.

Ik heb de hardware al wel (opgebouwd uit oude onderdelen), maar moet de software nog aanpassen en ben momenteel met enkele andere klussen bezig.

Ik hoop in de zomervakantie e.e.a. klaar te hebben.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)