Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wanneer brandt vrijstandlampje R80/7
85b = draad- of contactnummers en dat zal LLK ook wel zijn.

Een 1N4004 zal als diode voldoende moeten zijn, continuestroom van 1 A en een sperspanning van 400 V. Dat laatste 4'tje mag ook een hoger getal zijn, bijv. 1N4007.
Reply
Komende week hoop ik tijd te hebben om eens te gaan uitzoeken wat er mis is. Van mijn werk op weg naar huis maar even gestopt bij de electronicawinkel en op grond van bovenstaande maar vast geinvesteerd in 2 diodes (een reserve Wink ) Voor E0,15 kan je ze maar beter hebben liggen dan daarop stil te staan. Wat ik nog niet heb kunnen vinden in het svhema is welke schakelaar op het koppelingshendel zit. Hebben jullie een idee?
Groet, Bob
Reply
Schema:http://picasaweb.google.com/lh/photo/6pEXtj5zS8EYCp0oUptVjg?feat=directlink
Zoek naar de clutch switch en neutral switch.
De diode kom je dan vanzelf tegen.

Bep
Reply
hallo Bep, bedankt voor het schema. Schema lezen is niet mijn sterkste kant dus dat dit schema in kleur is maakt het voor mij allemaal wat duidelijker. Het kan bijna niets anders dan de diode zijn.
Reply
Bep,

Heb jij toevallig ook het juiste schema van een R80RT uit 1986?
Ik heb vele schema's maar ben nog steeds niet de juiste van "mijn" motor tegengekomen.

bij voorbaad mijn dank,

Robbert.
Reply
Gisteren eindelijk de tijd gehad om even naar de diode te kijken. Ik had deze op het printplaatje achter in de koplamp verwacht maar bij openen van de koplap himg vooraan een draadje met een diode in een huisje. (Zie foto) Omdat er volgens schema maar een diode zit heb ik niet verder gekeken engeconcludeerd dat dit dan de diode moest zijn waar het allemaal om te doen is. Stekkertjes gesoldeerd aan de al gekochte diode (Omschrijving zie hierboven) en gemonteerd. Helaas hetzelfde resultaat. Met de oude diode naar een kennis om deze door te laten meten. Diode is niets mis mee. Ik ben nu dus weer terug bij het begin en niet erder kunnen zoeken omdat het donker werd. Waar zit deze diode bij jullie. Ook los in een draad gemonteerd of ergens op het printplaatje achter in de koplamp? Ik heb geen licht in mijn garage dus maar gestopt. In de starterrelais zitten ook dioden. Ik heb hier geen schema van dus dat is moeilijk controleren. Heeft een van jullie misschien iets?
Reply
Hier de foto die bij eigenlijk bij bovenstaande had moeten staan. Groet, Bob

[img]/import/photos/p36258s.jpg[/img]
Reply
In het schema (blz 211 Peters) zijn 2 diodes getekend.
Je hebt de "zwevende" vervangen (no 28 in schema), de diode waar het omgaat bevindt zich
op de printplaat.

Thijs
Reply
Hallo Meunier, die diode had ik dus over het hoogd gezien in het schema. Het is ook allemaal bijna onleesbar klein afgedrukt. Ik ga maar eens proberen eea. wat te vergroten. De diode waar het dan wel om gaat heb ik nog niet kunnen vinden op het stuk printplaat wat zichtbaar is als je de koplamp opent. Zal alle dradenspaghetti komend weekend er maar eens uithalen en verder zoeken.
Bob
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

De diode zit achterop de plaat.

Moet je die er 'even' uithalen.

Groeten, Paul.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)