Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aandrijfastunnel
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ik moet regelmatig de olie in de aandrijfastunnel van mijn R75/7 bijvullen.
De olie lekt via de rubberbalg tussen tunnel en versnellingsbak. Het lijkt erop dat de olie omhoog komt en via de balg weglekt.
Gebruik de juiste hoeveelheid olie 0,15 liter en heb balg en klemmen vernieuwd.
Wie weet raad?

Reply
Hier is al veel over geschreven, gebruik de zoekfunctie eens
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Aan de reactie van passant heb ik niets. Natuurlijk heb ik met diverse zoektermen gezocht, maar niets gevonden.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Als de olie lekt tussen versnellingsbak en rubberbalg, duidelijk zichtbaar neem ik aan. dan zit daar het probleem. beschadiging van de rubberbalg , van de flens op de versnellingsbak, een niet juist gemonteerde klem.
Er zit niets anders op dan de rubberbalg loshalen aan de kant van de bak, goed op beschadigingen en juiste montage controleren en hopen dat je de reden van de lekkage vind.
Er komt hoegenaamd geen druk in dat deel, de ruimte is redelijk groot (in verhouding) en de rubberbalg flexibel. dus het zal er niet uitgeperst worden .
Ik hoop dat dat je een beetje op weg helpt, succes gewenst
Reply
Misschien heb je hier iets aan: lees de laatste reactie
http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=4338
Reply
Reactie van bezoeker 'Knasterd', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien verkeerd om gemonteerd? Dat zou het kunnen verklaren.In de rand van de balg staat een merkteken dat de juiste montagerichting aangeeft.
Reply
Soms zitten de ringen niet goed vastgedraaid waarmee de balg aan het motorblok en de astunnel verbonden zijn. Dan lekt er olie langs
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)