Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moeizaam starten R90/S
Net als bij mijn andere onderwerp (olieverbruik) even weggeweest en verrast door alle reacties. Net zoveel als van de emotie in de reacties op elkaars reacties. Ik ben gelukkig technisch genoeg om zelf ook nog een oordeel te vellen over de adviezen. Ik ben gevoelig voor de adviezen om het in eerste instantie te zoeken in het hoog emperage gebied: van accu naar de startmotor. Het goed schoonmaken van alle contacten.

Omdat de motor, als die eenmaal loopt, als een zonnetje loopt en ook als een dijk accelereert zoek ik het in eerste instantie niet in de ontsteking en de bougies.

Ik houd jullie op de hoogte. Nogmaals bedankt voor alle reacties. De waarde van een forum heeft zich voor mij alweer bewezen.

Ron
Reply
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 90s. ook na het vervangen van de accu nog steeds slecht starten, startmotor gereviseerd, + en - kabel vervangen, niks hielp. wat bleek nou, was de nieuwe accu niet in orde. was trouwens een accu van goede kwaliteit. onder garantie nieuwe accu erin gezet en alle problemen waren verholpen.
Reply
Diegenen die me aanraadden om het te zoeken in het hoge stroomcircuit hebben het bij het rechte eind gehad. Vuile en gecorrodeerde verbindingen op en in de startmotor bleken de oorzaak. In bijzonder de massaverbinding, die over nogal wat overgangen gaat heb ik goed schoon gemaakt. Het resultaat: een startmotor die weer rondgaat als een zonnetje, zelfs met volle choke uit!

Nogmaals bedankt allemaal, ik hoop dat ook anderen hier wat aan hebben.
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Graag gedaan Racker veel rijplezier gewenst
Reply
Weer een tevreden iemand en de oplossing voor de volgende met hetzelfde probleem.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)