Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
relais R80Rt
Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum:

Ik mis volgens mij een relais.
Ik heb op het moment geen verlichting achter (rem en gewoon licht), wel knipperlichten.
Ik ben me druk aan het verdiepen in het schema, maar kom veel bedradingskleuren niet tegen in het schema.
Ook vermoedt ik dat ik een relais mis. Ook lijkt het erop dat de zekeringen er tussenuit geknipt zijn.

Op de foto staan twee cirkels. De onderste is een stekker waar kleurencombinatie draden heengaan die ik niet herken uit het schema. (groen/zwart,rood geel en bruin)

De tweede cirkel heeft "iets" gezeten maar zie geen draden of iets dergelijks hengaan. Het is overigens een Gendarmerie motor geweest. Ik denk dat er wat extra stroomverbruikers opgezeten hebben.
Ik kom ook hier en daar losse draden tegen.

Ook is de volgorde van de draden in het contactslot anders dan het schema. Overigens werkt alles, behalve de achterlicht unit.

Mis ik een relais?

[img]/import/photos/t5773s.jpg[/img]
Reply
Lars,

de omcirkelde stekker is een uitbreidingstekker, die je niet nodig hebt voor je achterlicht/rem licht.
De omcirkelde lege positie en het relais er links naast zijn bij mijn motoren leeg (bij 2 exemplaren van een R80RT /1986).

Het lijkt erop dat je een uitbreiding / wijziging op de bedrading te pakken hebt.
Ik vrees dat doormeten, draadje voor draadje, de enige optie is.

Ik wil je er best bij helpen doch dan moet je naar leiderdorp afreizen.

suc6
Reply
Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor het snelle antwoord!
Dit is ook en R80RT uit 1986, goed om te horen dat ik niks mis.
Ik zal inderdaad draadje voor draadje gaan doormeten.

Reply
Lars,

Wil jij jouw bedradingsschema scannen en hier neerzetten?
Ik heb enkele schema's in mijn boek staan, maar geen van allen komt exact overeen met mijn modellen.

groet,

Robbert.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook een ex-franse politiemotor. Daar ontbreekt ook iets (blijkbaar).
Bij mij werkt alles prima en op die plek heeft nooit wat gezeten.
Ik denk dat je niet in die hoek moet gaan zoeken voor je huidige probleem.
Reply
Reactie van bezoeker 'egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Lars,
kan er een alarmknipperlicht gezeten hebben? Daar is een extra schema voor als je het achteraf monteert. Kan ik wel scannen en op het forum zetten indien relevant. Ook extra gebruikers (radio, zwaailicht) zou een optie kunnen zijn.
Succes,
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)