Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brembo reviseren R80 dubbele schijf
Reactie van bezoeker 'sander', geïmporteerd van het oude forum:

Sinds kort een gerestaureerde BMW R80RT gekocht, na de winter liep na 3 km de voorrem vast, ik ben me rot geschrokken, ik weet niet waarom je gaat reviseren maar vergeet alsjeblieft niet deskundig naar je hoofdremcilinder te kijken. Hier bleek bij mij vuil in te zitten als gevolg van vocht en troep in de olie dat door omgedraaide remzuigers naar binnen is gekomen. Bij de hobyist voor een prijs waar je het niet voor kan laten een komplete hoofdremcilinder gekocht. De remklauwen gereviseerd, zuigers bleken nog perfekt.

1) is het aan te raden de beide helften te scheiden en de nieuwe O-ring te monteren? / gewoon doen stelt niets voor. (Bouten op de motor losmaken)
2) kunnen de zuigers eruit zonder de beide helften te demonteren? / Ja
3) in de info van Brembo staat dat de zuiger met perslucht eruit wordt gedrukt. Ik beschik daar niet over. Kun je een bout in de aansluiting van de remleiding draaien om het gat af te dichten en dan met een vetspuit de zuiger eruit drukken?
4) is het schroefdraad "gewoon" of moet die bout speciaal draad hebben? / gewone mm draad.
5) Tot dusver heb ik nog geen nieuwe zuigers kunnen bemachtigen. Is het noodzakelijk nieuwe zuigers te monteren? / visueel inspekteren, beschadigingen zijn niet logisch, rondom beschermd door behuizing, remblokzijde kan je altijd iets bewerken.
6) Wie heeft nuttige tips en adviezen voor dit klusje? / lakwerk goed afdekken met doeken, ontluchten samen doen.

Succes ermee.
Reply
Sander, dankje wel,
Het werkt allemaal nog bij mij, ik heb iedere 2 jaar remvloeistof ververst en er zitten "stalen" remleidingen op, door mij gemonteerd. Regelmatig remklauwen gereinigd en blokken met kopervet gemonteerd etc.
De hoofdremcilinder staat zeker ook op het programma, maar dat leek het minste probleem. Ik heb wel een beetje ervaring, 26 jaar geleden de remmen van mijn 504 gereviseerd en wat later de remmen van mijn CX500. Ik heb dus nog een tube blauwe Até vet van 26 jaar geleden dat nooit op gaat.
Groeten,
Reyer R80 1985 met s-kuipje
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)