Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RT Trommelrem
Soms zit het mee en soms ook niet zo.

Het achterwiel van mijn RT wil maar niet echt lekker remmen. Ik ben gewend bij andere fietsen dat met een beetje voetgeweld het ding wel te blokeren is. Bij mijn dikke bertha wil dat beslist niet.

Ik heb de trommel helemaal en zeer grondig ontwet. Niet te veel vet op de kardankrans. Niewe remschoenen. Alles nog een keer los en weer kijken, schoon... Maar echt lekker remmen...Ho maar.

Wat raden jullie mij aan?
Reply
EJ
Een van mijn 3 RTees had een schijfrem achter dat was helemaal 3 x nix.
Daar heb ik dus een wiel met tromelrem ingezet.
Maarre waarom wil je zulke goede remmen achter?
Voorrem is 4 x zo belangrijk, alleen om helling te trekken, om bij te sturen bv op rotonde is de achterrem belangrijk en koers te houden bij het snel vaart verminderen.
Toch off
Reply
Heb het zelfde met de r80 gewoon voor remmen en en achter bijna niet.
Gewoon even wennen.

Pieter
Reply
Achterrem? Wat is dat?

BMW R75/5 1972
Reply
Reactie van bezoeker 'Toon Vreese', geïmporteerd van het oude forum:

Passant? rare naam...

De trommel achter kan wel een stabiliserende werking hebben bij het remmen, dus goede remwerking achter is toch wel handig. Mijn r80 trommel remt zeer goed, dus moet wel kunnen.

Nieuwe schoenen erin ? zachte van ebc bij, bij de forum aanbieder.

T. Vreese
Reply
Ik heb schoenen van de sponsor, ik denk de zelfde maar weet het niet zeker...

En ja ik wil wel een goede achterrem, altijd gehad en zou ook niet echt weten waarom het niet goed zou kunnen. Maar goed heb wel eens een fiets onder handen gehad waar het ook voor geen meter wilde en waarom?? Ook eens bij een brommer in mijn jeugdige jaren.

Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

als je de remschoenen hebt vervangen in een trommel waar al wat slijtage in zit moet deze wel in de "ronding" inslijten, de diameter van de trommel is mischien iets groter dan van de nieuwe schoen. kijk een naar het "loopvlak" van de nieuwe remschoen, raakt die wel over de volle ronding ??
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Dat is een juiste opmerking van Dick. De radius van de schoenen en de trommel moeten overeenkomen. Desnoods overmaat remvoeringen plakken en op maat draaien.
De remhevel op de trommel is correct afgesteld?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)