Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ontstekingstijdstip niet op S te krijgen
Robbert,
je bent nu alweer 2 weken verder, in anderhalf uur had je de disrtributiedeksel kunnen demonteren, de stand van de tandwielen kunnen controleren en de deksel weer kunnen monteren.
Of je had even een geleend potje kunnen monteren om te kijken of het verschil maakt.
De oldham koppeling speelt volgens mij geen rol in het probleem.
Ik weet uit ervaring dat versleten draaipunten of te strakke nieuwe veertjes een enorm verschil kunnen veroorzaken. Daar is al veel over geschreven in dit forum.
Groeten,
Reyer
R80 1985 met s-kuipje.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Vaak zijn die merktekens nog maar moeilijk te herkennen, en dan heb je nog niks. Wat betreft die metingen; je hebt overal tov. ot staan, ik neem aan dat je op de juiste plekken odp en/of bdp bedoelt. (ot=oberen totpunkt=bdp=bovenste dode punt, odp=onderste dode punt) klep opent als tuimelaar 'm raakt, sluit als tuimelaar 'm loslaat, geen voelermaat ertussen! Daarbij heb je wel een aantal heel vreemde hoeken staan, ik denk niet dat je goed op de gradenschijf hebt gekeken. Kijk goed hoeveel graden je voor of na het bdp of odp zit. Succes!, Lei.
Reply
Reactie van bezoeker 'Johan Descamps', geïmporteerd van het oude forum:

Beste,

Bent u zeker dat er niets mis is met uw stroboscooplamp? Met sommige toestellen kan je de lichtflits vervroegen of verlaten. Dit wordt gebruikt als er bvb. enkel een merkteken is voor het BDP (OT).
Als er met dat systeem echter iets mis is ....

Johan
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)