03-08-2010, 09:45 PM
Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum:
Van de winter al een hel eind gekomen met het rijdend krijgen en opknappen van de R80RT, moet nog hel veel gebeuren. Zo heb ik nog problemen met het schakelen en de versnellingspook.
Als de motor nog koud is schakelt hij prima, warm kan ik hem alleen rijdend in z'n 1 krijgen en de 5 is moeilijk te vinden. De rest schakelt wel goed.
Nu zit er erg veel speling in de versnellingspook (het dat eigenlijk wel zo?) ik kan hem een centimeter volledig rondroeren. Ik vermoedt dat het de bus is die ik moet vernieuwen. Maar zou dat ook de schakelproblemen kunnen veroorzaken?
Ik moet nog de olie vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop, natuurlijk, dat het niet al te ernstig is en alleen maar de bus, maar ik heb mijn twijfels..
[img]/import/photos/t5718s.jpg[/img]
Van de winter al een hel eind gekomen met het rijdend krijgen en opknappen van de R80RT, moet nog hel veel gebeuren. Zo heb ik nog problemen met het schakelen en de versnellingspook.
Als de motor nog koud is schakelt hij prima, warm kan ik hem alleen rijdend in z'n 1 krijgen en de 5 is moeilijk te vinden. De rest schakelt wel goed.
Nu zit er erg veel speling in de versnellingspook (het dat eigenlijk wel zo?) ik kan hem een centimeter volledig rondroeren. Ik vermoedt dat het de bus is die ik moet vernieuwen. Maar zou dat ook de schakelproblemen kunnen veroorzaken?
Ik moet nog de olie vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop, natuurlijk, dat het niet al te ernstig is en alleen maar de bus, maar ik heb mijn twijfels..
[img]/import/photos/t5718s.jpg[/img]