Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aansluiten Navigatiesysteem
Reactie van bezoeker 'Ed van Loon', geïmporteerd van het oude forum:

Ik wil m,n Garmin Zumo 660 aansluiten op m,n motor,moet ik hem aansluiten tussen Accu en contactslot of na contaktslot dus als contact afstaat er geen spanning op staat (op de Garmin) Ik doe er wel een 10 Ampere zekering ertussen .3
Reply
Garmin heeft het nadeel of voordeel dat als de spanning weg valt hij vraagt om zich uit te schakelen.

Ik heb mijn garmin streetpilot op een stopcontact aangesloten waar altijd spanning op staan.

Pieter
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een dubbele stekkerdoos in de kuip gemaakt. Die zit aangesloten op het stadslicht/parkeerlicht circuit, dus spanning bij eerste en tweede stand contactsleutel, maar spanning eraf bij contact uit. Smeltzekering ertussen gemaakt, mag niet meer dan 8A zijn, want BMW zekeringen in koplamp zijn ook 8A (op mijn R80RT dan). Dubbele contactdoos handig voor andere toepassingen.
Met deze oplossing kun je echter niet de lader via de stekkerdoos aansluiten!
Voordeel: accu loopt niet leeg als je vergeet een apparaat uit te zetten.
Pas op: als je de stekkerdoos meteen op de accupolen zet, werkt het trucje massa los van de bak niet meer als een apparaat aangesloten zit in de stekkerdoos. Dan maak je dus toch kortsluiting als je één van de motordeksels loshaalt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Ed,
andere vraag: ga je een helmset gebruiken? Je kan navigatie, telefoon en mp3 via (stereo) bluetooth aan een bluetooth helmset koppelen.
Ik heb een imc intercom met voorrangfunctie bij inkomende gesprekken, maar zit toch te denken telefoon met bluetooth aan de garmin te koppelen. Nu heb ik de navigatie/mp3 en de telefoon apart op de intercom aangesloten. Werkt goed met inkomende gesprekken, maar als ik wil bellen, moet ik eerst de telefoon uit tanktas of jaszak halen. Maar ja, wie gaat er nou op de motor zitten bellen, mag trouwens ook niet in Duitsland, alleen beantwoorden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)