Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
maten r75/5 keurcode
Weet iemand waar het maatverschil zit bij korte/lange versie R75/5 heb namelijk R75/5 van 1973 enachterlicht komt tegen budy aan ze hebben er een tussenstukje bijgemaakt maar wil het graag orgineel.
Of er zit een verkeerde buddy op?

Tevens weet iemand waar ik op framenummer orginele keur kan achterhalen heb importeur al gevraagd nog steeds geen reactie.
Reply
Reactie van bezoeker 'tristan janssen', geïmporteerd van het oude forum:

in het peeters handboek r75/5 staan de verschillen .
ook de frame nummers van korte achterswing en lange achterswing staan erin
verschil zit m ook in het achterframe tevens hebben de nieuwere /5 modellen plaats voor een zwaardere accu en natuurlijk hebben de nieuwere /5 een langer zadel.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien heb je hier iets aan. Op deze site staan de originele BMW-kleurcodes voor alle modellen. (http://www.bmbikes.co.uk/paintcodes)

Gr.
Dick
Reply
Reactie van bezoeker 'r75/5 1973', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor jullie reacties.
Blijf met het probleem zitten dat mijn motor geheel gedemonteerd is en ik het vermoeden heb dat achtervork en frame van korte uitvoering zijn en volgens mij in 1973 alleen lange uitvoering van de r75/5 was.
Graag zou ik de maten van achterframe en achtervork van de korte en lange versie weten.
Dus als iemend dergelijke fiets heeft en dit voor mij wil opmeten een doorgeven zou gewldig zijn
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans Vermeer', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo
De typen achtervorken zijn makkelijk van elkaar te onderscheiden. De korte heeft een dun tussenstuk (eigenlijk niet sterk genoeg) en de lange een veel dikker/breder tussenstuk.
Korte /5 serie van 1969 - 1972
Lange /5 serie van 1973 tot 1974
1973 kan wel een soort van overgangsjaar zijn.
Vriendelijke groet
Hans Vermeer
Reply
Reactie van bezoeker 'r75/5 1973', geïmporteerd van het oude forum:

Hans bedankt maar ik begrijp niet goed wat je bedoeld met tussenstuk en kan niet vergelijken.
Heb de maten/diameter van de buizen linkerzijde ca 33x40.
En ik denk wat jij bedoeld tussenstuk daar waar ophanglagers inzitten ca40x 42 mm met een uitspating voor achterwiel.
Rechtezijde (buis aandrijfas) ca45x 30 mm
Kunjij hier uit opmaken of dit lange/korte versie is?
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

mail me even op mijn mail adres, dan stuur ik je foto's van de verschillen.
jj.vermeer@home.nl
Vriendelijke groet
Hans
Reply
Je hebt uitvoeringen met een verlengde achtervork, dan is tevens het bovenframe langer,de huidige situatie is waarschijnlijk een kort bovenframe met een zadel voor een lang bovenframe, de mijne had dat bij aanschaf ook, de ronding van het zadel rust op het achterlicht.
1972-1973 zou inderdaad een overgangsjaar kunnen zijn met deze verschillen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bennie', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Je hebt uitvoeringen met een verlengde achtervork, dan is tevens het bovenframe langer,de huidige situatie is waarschijnlijk een kort bovenframe met een zadel voor een lang bovenframe, de mijne had dat bij aanschaf ook, de ronding van het zadel rust op het achterlicht.
1972-1973 zou inderdaad een overgangsjaar kunnen zijn met deze verschillen.
Bedankt voor de reactie,het klopt indedaad het is een zadel van de lange versie.
Als je nog een goede buddy weet van de korte versie hou ik me aanbevolen.

Mvrgr Bennie
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)