Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R80RT op de autobahn
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Een gezonde R80, of welk model dan ook, kan makkelijk 6500-7000 max continu draaien zonder problemen en oververhitting.
Een oliekoeler is leuk voor een PD uitvoering die zwaar werk verricht in zwaar terrein.

Je kan er beter een goeie kwaliteit half-synth olie in kieperen en regelmatig verversen, mijn ouwe span heeft daar genoeg aan.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:

hallo,
De oliekoeler aansluiting zit inderdaad op het oliefilterdeksel. Als je op de sloop een oliekoeler tegenkomt kun je die er zo opzetten. Probeer wel een origineel aansluitstuk te scoren, deze hebben namelijk een thermostaat. Voordeel hiervan is dat als de koeler niet nodig is(kou) hij de koeler afsluit zodat de olie toch op temperatuur komt. Vraag is of je hem werkelijk nodig hebt, je bent denk ik beter af met een andere eindoverbrenging, loopt ie ook wat rustiger.
Greetz,
Roadcrew.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Ik sluit mij aan bij Paul. Wie zijn wij dat we de BMW ingenieurs gaan 'verbeteren?'
Er zijn heus hele zware proefritten gedaan hoor!
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Pulse air systeem verwijderd en rare dingen aangetroffen:
fittingen zaten slechts handvast in de koppen, misschien losgetrild door resonantie lange leiding. maar dus zeker valse lucht en daarmee ongewenste hitte
maar nog gekker, de dunne vacuum leiding tussen membraan ventielen en carburateurs was in het luchtfilter los gehaald(?). daardoor dus een vacuumlek naar de carbs en bovendien werken de membranen dan niet meer.
Zoiets gelezen bij Snowbum, maar ik had begrepen dat bij gas dicht, dus meer vacuum naar de membranen, deze membranen de pulse air afsluiten om teveel naverbranding te voorkomen. maw stond pulse air nu continu open, of snap ik het niet?
Afijn, ik heb de amerikaanse milieuwetgeving aan mijn laars gelapt en de bmw ingenieurs in hun hemd gezet door alles te verwijderen, 16mm pluggen in de koppen gezet en carburateurs en luchtfilter netjes afgedicht

[img]/import/photos/p35427s.jpg[/img]
Reply
Wat voor 16 mm pluggen zijn dat. Ik heb ook dat puls-air systeem op mijn R65 en wil dat er vanaf halen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Tom, loopt ie nu ook beter, of anders.
MAW wat is het verschil?

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Het zijn m16x1,5 aftappluggen die o.a. in de K serie worden gebruikt, maar ook in veel auto's. hoe hij nu loopt weet ik nog niet, voorlopig nog geen goed weer voor de oude boxer. Maar zal ongetwijfeld mooier lopen. ik bedacht nog wel dat met het pulse air systeem de motor tot op zekere hoogte zelf synchroniserend is, omdat de twee vacuum aansluitingen op de crabs met elkaar in verbinding staan via de vacuum slang en t-stuk naar de membranen

[img]/import/photos/p35430s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)