Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velgen poedercoaten?
#1
Reactie van bezoeker 'Floris', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
De licht-metalen velgen van m'n R100RS uit "81, vind ik mooi, maar zijn zo moeilijk te poetsen.....
Heeft iemand ervaring met poedercoaten van de velgen?
Groeten Floris
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'JohnDC', geïmporteerd van het oude forum:

Lees dit artikel eens door. Ben je weer wat wijzer geworden. http://my.execpc.com/~davewrit/Powder.html
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Paul Peters', geïmporteerd van het oude forum:

Van het blok alleen kleppendeksels en deksel boven op blok laten doen.
Kleppen deksels met een draadeind door de middengaten tegen elkaar schroeven en zo wegbrengen.
Dan nog kiezen tussen glans of mat zwart en klaar is het.

velgen is goed te doen wel lagers eruit en gaten opvullen.
succes groet paul.p
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Pas laten doen bij een paar R80 wielen.
Zijn weer als nieuw.

Groeten, Paul.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Ab ', geïmporteerd van het oude forum:

beste,
al wel eens wat over gehoord,
maar wat is dat nu precies.......................
poedercoaten? en kunnen dat alleen de velgen? kan dat met het hele motorblok? de cilinders ? bestaan tenslotte allemaal uit aluminium.
Kortom: echt nut heeft allemaal niet maar heeft het
oog dan eindelijk wat? en hoe onderhoudsvrij daarna ?

groet, Ab
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

hoi.

in princiep kan je elk metalen onderdeel poedercoaten, maar of dat wenselijk is, is de vraag.

Poedercoaten is het onder statische lading aanbrengen van een kunststof in poedervorm die daarna in een oven uitvloeit.

Het wordt gebruikt voor metalen die aan weer en wind bloot staan.

Of het zo hittebestendig is dat je er ook cylinders mee kan behandelen, weet ik niet.
Een motorblok is m.i. geen probleem.

Meest wordt het gebruikt voor framedelen e.d.

Als het er eenmaal opzit heb je er geen omkijken meer naar.

groeten. Paul.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Michel', geïmporteerd van het oude forum:

Denk ook aan de koeling, poederspuiten legt een dikke gesloten laag op de te behandelen onderdelen wat ook nog eens meebrengt dat je alles wat niet gespoten mag worden goed moet beschermen want het is een pest om er terug af te krijgen. Daaboven komt ook nog dat de onderdelen ook nog eens eerst worden voorbehandelt (stralen of in een zuur bad steken) en ik denk dat dat net niet goed is voor motor onderdelen. Je moet ook beseffen dat poederspuiten niet echt wordt gespoten zoals een traditionele verf maar het wordt eigenlijk aangebracht onder statische aantrekkingskracht maw het onderdeel wordt (ik denk ) negatief geladen en de verf positief en beiden trekken elkaar aan. Gevolg overal zou een even dikke laag moeten liggen.

Ik zou het voor motoronderdelen niet doen.

Michel
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)