Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
accu R100RT
#31
Quote:Tja , helaas ben je wettelijk in overtreding als je gaat rijden met verlichting aan in de parkeerstand .
Dat dus alleen 's-avonds. Overdag mag dat wel.
Reply
#32
Het licht is niet het probleem, maar de temperatuur en de energie, die bij het starten gebruikt wordt en niet helemaal aangevuld wordt. Ik rijdt meestal overdag, dus zonder licht. Als dat zou zijn, zou ik eerst de achterlichten en het voorlampje gaan vervangen door LED`s, dat scheelt ook 30 Watt. Rode LED`s heb ik nog liggen. En na 30 jaar zijn er nu witte LED`s, waar je je zonnebril bij kunt opzetten als je er in kijkt.
Reply
#33
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Jammer dat ik niemand hoor over de startmotor.
Die zou ontoereikend kunnen zijn.
Die zou je kunnen laten testen bij een startmotorspecialist.
Moet er bij jouw niet een zg snelstarter in?
Een druppellader en een standaard accu zou voldoende moeten zijn.
Je weet dat er H4 lampen zijn die 35watt vragen?
Ik zou wel met licht blijven rijden, veiligheid voorop!
Reply
#34
Beck Elektronika in Delft : http://www.beckelektronika.nl
Levert hele degelijke spulletjes, hij heeft ook een spanningregelaar speciaal voor BMW.
Als je even goed zoekt kom je de regelaar wel tegen, zelf heb ik van hem een ontsteking die erg goed werkt(in mijn classic trialmotor) en een mini stroboscoopje
waar je heel mooi de ontsteking mee op tijd kunt zetten.
Die regelaar van hem en dan meteen een LED achterlichtje zorgen denk ik voor een betere lading van je accu en een beetje meer stroom over bij gebruik van LED achterlicht. Hij levert zelfs al LED koplamp lampen.
Reply
#35
Bedankt, ik heb Becker gebeld, alleen is nu de vraag:

Waar kan ik zelf op mijn motor zien welk merk en type dynamo ik heb.
Uit de boeken weet ik wat het zou moeten zijn, maar misschien is er bij de revisie een andere ingegaan. Moet er veel los om dat te zien??
Reply
#36
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

middelste deel onderkuip, massa los van de bak, dan voorste motordeksel los en op de rand van de stator zit een goudkleurige sticker met dynamo type
Reply
#37
Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:

hallo,
Normaal zit er op jouw RT een 280 watt dynamo.
Er zijn ook 400 watt dynamo`s in de handel. Dan heb je meer als genoeg laadstroom. Ik weet dat de boxertoko ze verkoopt en misschien de hobbyist ook wel, zou je moeten vragen.
Trouwens heb ik met mijn `77 RS hetzelfde probleem op korte afstanden, zeker in de winter. Ik sluit hem s`avonds als ik thuiskom op een druppelaar aan anders is het na een paar morgens duwen. (jazeker iedere dag naar/van werk)
Greetz,
Roadcrew.
Reply
#38
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Als de 2 kleps 1000 echt helemaal goed in orde is, is het ook maar op het randje, dus dan gaat het ''net'' dus met koude of andere invloeden wordt het al snel onder de grens en dus ellende.

Grt, Jasper
Reply
#39
http://www.euromotoelectrics.com/category_s/61.htm
Reply
#40
Quote:Beck Elektronika in Delft : http://www.beckelektronika.nl
Levert hele degelijke spulletjes, hij heeft ook een spanningregelaar speciaal voor BMW.
Als je even goed zoekt kom je de regelaar wel tegen, zelf heb ik van hem een ontsteking die erg goed werkt(in mijn classic trialmotor) en een mini stroboscoopje
waar je heel mooi de ontsteking mee op tijd kunt zetten.
Die regelaar van hem en dan meteen een LED achterlichtje zorgen denk ik voor een betere lading van je accu en een beetje meer stroom over bij gebruik van LED achterlicht. Hij levert zelfs al LED koplamp lampen.
bedankt voor de tip, ik heb de regelaar van hem gekocht, die zit er nu in.
Een handig klein dingetje. Alleen de Amp stekkertjes gingen te makkelijk uit de originele stekker, die heb ik dus afgeknipt en er Amp schuifjes aan gezet.

Nu de startstroom meten, die zou 320 Amp. moeten zijn. Daarna andere accu er in. (de juiste)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)