Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
accu R100RT
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Uit je artikel 2,38 volt per cel kom ik op 6 x 2,38 is 14,3 volt. een traditionele accu is 13,8 volt al de gasspanning.
Reply
Hoe dan ook, kloppen doet het niet. Ik heb een mail naar onze sponsor gestuurd over de bij mij gemonteerde regelaar. Ik denk, dat dit nog de originele is voor een lood-zuur accu.
Reply
Ik zou het echt in de kort ritjes zoeken.
Met licht aan, en extra licht op het span duurt het lang voor de accu weer op peil is.
Zelf rij ik ook veel korte stukjes en zet zo nu en dan op mijn werk de accu op de druppel lader.
Nu rij ik wat minder en staat hij thuis op de druppel lader.

Pieter
Reply
Quote:een dunnere olie in het motorblok,B.V. 0-30 mijn BMW R 100 RS starte op een winterrit naar de NOORKAAP zelfs bij - 22 op de normale accu,groet Piet Bakker
Dan ken je Gijs van de Motorschuur misschien wel, die is daar ook geweest met een paar vrienden.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote><blockquote>daarom is het zo handig dat er op de oude boxers ook een kickstarter zat. Niet zozeer om 'm bij koud weer te kickstarten maar simpelweg om 'm een paar keer te kunnen rondtrappen voordat je de startmotor gebruikt.
ik droom er wel eens van, dat ik dat ook zou hebben</blockquote>Ik hoop voor jullie dat Jasper het niet heeft gelezen.</blockquote>Dit geeft duidelijk aan wie hier de forum-besmetting is en wie niet.

Allen nog de beste wensen, en over de accu/lading:

Een grotere zou niet nodig moeten zijn, kontroleer of alle draden en verbindingen echt ok zijn. en idd een loodaccu is prima, gel geeft zo links en rechts toch nadelen, schijnt trilling niet leuk te vinden en een korte rust van bijv een maand kan ze ook de das om doen.
Misschien een idee om naast je huis (lijkt zo op de foto) een waterdichte netvoeding te creëren voor de druppelader

Groeten, Jasper
Reply
Was dat maar waar, ik heb nergens stroom, ook niet in mijn garage een paar straten verderop, thuis woon ik op de eerste verdieping. Drie huizen van de parkeerplaats af.
Die Gel accu gaat er uit, dat weet ik wel. Grote kans, dat ie van de zomer bij een lange rit een beetje is gaan gassen.
Bij het onderhoud dit voorjaar heeft hij ook twee maanden stil gestaan, is dus ook niet bevordelijk geweest voor die accu.
Had ik dat zonnepaneeltje bij de Action nu maar gekocht, is net genoeg om bij te druppelen.

De verbindingen zijn wel goed, ik zal nog even de verbinding van de regelaar bekijken nu ik erbij kan. En op zoek naar een overheidsregelaar.
Er zal inderdaad denk ik weer een normaal type accu in gaan, wel iets groter dan deze, daar heb ik met mijn accubak al rekening mee gehouden.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, denk dat dat het meest wijze is wat je kan doen, icm die regelaar inderdaad.

Jasper
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Piet, je schrijft dat je nergens stroom hebt; ik heb de accu in een van mijn fietsen met een (dikke) connector aangesloten. Dit gaat al 5 jaar goed. de reden hiervoor is dat deze motor 's winters stilstaat en dan gaat de batterij eruit (ontladingsionisatie, enz.enz.). Misschien een optie zodat je hem handiger kunt (bij)laden?
Reply
Reactie van bezoeker 'egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Als je voornamelijk korte ritjes maakt kan je eventueel op parkeerlicht rijden, inplaats van (gedimd) grootlicht. Zo lang je zelf het licht niet nodig hebt om je weg te vinden spaar je wel zo'n 50 Watt (is bij 12 Volt 4 Ampere uit) op de verlichting, die dan in theorie extra in je accu kan vloeien. Zolang je zelf het licht niet nodig hebt om je weg te zien is parkeerlicht wel genoeg om gezien te worden.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Toontje ', geïmporteerd van het oude forum:

Tja , helaas ben je wettelijk in overtreding als je gaat rijden met verlichting aan in de parkeerstand .
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)