Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aansluiten diode, rotor, ontsteking e.d.
Site is slecht gebouwd. Sommige browsers struikelen daarover.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Ik bedoelde dat ik respect heb voor iemand die met beperkte middelen zelf de hele motor reviseert. Zelfs het hoofdlager huis helemaal eruit en weer perfect erin en dat alles met gewoon nadenken over hoe te werk gaan en zelf de hulpstukken maken.
De foto's zijn heel duidelijk. Dat deze man dan minder goed is in het opzetten van een website doet niets af aan zijn prestatie.
Reply
Reactie van bezoeker 'Vince', geïmporteerd van het oude forum:

Heren, heb m aangesloten volgens de foto's en gestart maar er gebeurt weinig. Distitributie ketting heb ik ook vervangen maar er goed opgelet dat de merktekens op de tandwielen tegenover elkaar staan. Wat zou het nog meer kunnen zijn? Nog iemand ideeën (of misschien een keer in de buurt van Nieuwveen Zuid-Holland)?
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Wat is het bouwjaar van je r100? Dit is belangrijk om te kunnen meedenken
Reply
Quote:Wat is het bouwjaar van je r100? Dit is belangrijk om te kunnen meedenken
Als het bouwjaar bekend is kan een bedradingsschema opgezocht worden wat de TS kan helpen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Vince', geïmporteerd van het oude forum:

Ja natuurlijk, het gaat om een r100 uit '79 met electronische ontsteking. Heb waarschijnlijk de beginnersfout gemaakt om de ontsteking niet af te tekenen en het blok in de S stand te zetten alvorens te demonteren. Maar goed, leed is geschiet. Maar wat doe je dan? De strobo erop kan ook niet want motor wil niet lopen... Alvast bedankt voor het meedenken.
Reply
Vince,
ik weet het niet zeker en wellicht moet je de boel weer demonteren, merkteken goed zetten en dan uitzoeken hoe je de nokkenas en de onderbreker weer in de juiste stand zet. Eigenlijk bizar dat dit niet met een pasvlak afgedwongen wordt, als dit het probleem is.
Veel succes!
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Meneer Bollestein,

Loopt de motor nog niet?

Indien nee, was het vernieuwen van de distributieset de enige klus wat je op dat moment hebt vernieuwd?

Als je tenminste zeker weet dat de twee merktekens op de distributie tandwielen
tegenover elkaar staan zou het toch niet zo heel ingewikkeld hoeven zijn.

Had je bij je startpoging wel een vonk op je bougies?

groetjes, kees
(uit Bodegraven)

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)