Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
electronische ontsteking r100rs 1977
#4
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Het enige voordeel wat die systemen hebben tov. punten is, monteren en vergeten.
Wat functioneren betreft doen punten het net zo goed, hebben alleen meer aandacht nodig.

Het wordt pas interessant als je de ontsteking koppelt aan de brandstof voorziening (motronic e.d.), hoewel hier ook genoeg te verbeteren is.

Feit blijft dat de zuiger gestuurde verbrandings motoren al 100 jaar oud zijn, en nooit optimaal werken zoals ze nu worden toegepast.
Eigenlijk werkt zo'n ding maar bij 1 bepaald toerental optimaal, bv. bij max koppel of vermogen.

Niet voor niks worden er allerlei truken verzonnen om dit toerental gebied zo breed mogelijk te maken.
Denk hierbij aan variabele nokken-assen, (timing en lifthoogte).
Of variabele inlaat kanalen, en uitlaat systemen met regelkleppen.

Al zulk soort truken worden bedacht om het onding zo effectief mogelijk te laten werken.
Maar nog steeds is het zo dat van alle brandstof die je erin gooit maar 35% word gebruikt om hem te laten draaien, de rest verdwijnt als andere energie (warmte b.v.)

Maar veel alternatieven zijn er (nog) niet dus moeten we er mee leven.

Groeten, Paul.
Reply


Messages In This Thread
electronische ontsteking r100rs 1977 - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
electronische ontsteking r100rs 1977 - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
electronische ontsteking r100rs 1977 - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
electronische ontsteking r100rs 1977 - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)