Posts: 19
Threads: 19
Joined: May 2007
Reputation:
0
Iemand die weet hoeveel groter de kleppen in diameter zijn van een 1000 cc cilinderkop ten opzichte van een R75/5.
En welke koppen dan passen op een 1000 cc Siebenrock cilinder en welk bouwjaar, zitten daar wezenlijke verschillen in.De diameter van de bochten, van de R75/5 zijn ze 38 mm, van een 1000 cc 40mm?
Wat voor invloed heeft dit verder op het koppel/pk winst.
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
Rudyhadee,
er is een ombouwkit van Siebenrock voor de 800cc blokken, Deze koppen passen ook op de /5 blokken.
Het verschil is de kompressieverhouding.
De uitlaatbochten 38mm geven iets meer koppel tov de 40mm maar het vermogen is iets minder.
1000cc inlaat 44mm uitlaat 40mm
Richard
Reactie van bezoeker 'pieter', geïmporteerd van het oude forum:
hallo Rudyhadee, lees nog ff mijn reaktie bij het forum item 750 ombouwen naar 1000, daar staat een tip voor je, grt.
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Ik kijk en kijk, maar welke tip wordt er bedoeld? Die van het kenteken?
Van de week contact gehad met de RDW, kan gelukkig mijn oude nummer terug krijgen, de VU-15-58.
Lekker nostalgisch.
Maar het ging me om de kleppen, verbeterd het rendement, dus sneller, met 1000 cc koppen.
Richard gaf al aan, koppel iets minder, maar wel meer pk?
Rudy,
het gaat om het geheel.
Hoeveel cc heb je, welke koppen heb je en wat wil je er aan veranderen of ga je andere koppen kopen.
Welke nokkenas zit erin.
Niet elke kop past op elke cilinder, wel op de tapeinden, maar de zuiger geeft problemen bv de squish rand.
En wat dacht je van comressieverhouding.
Klepdiameter kan je aanpassen, alleen een 750cc kop grotere kleppen erin is nog niet alles, je moet ook het kanaal aanpassen.
Dus de vraag is wat heb je, en wat wil je. (alles is te koop, of je kan het passend maken)
Richard
PS een kleiner uitlaatsysteem bv 38mm geeft meer koppel onderin maar minder topvermogen.