Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
naald kilometerteller
Reactie van bezoeker 'thierry', geïmporteerd van het oude forum:

60/7 bouwjaar 1978.
Onlangs grappig om zien : eens boven de 100/u ging de naald steeds geweldiger over en weer. Zover dat ze tegen het stopnaaldje kwam.
En toen kwam er een knik in de naald en nog even later was de naald stuk.
Heeft iemand één naaldje op overschot ?
Is er makkelijk iets te verhelpen aan de demper in de teller ?
Dank bij voorbaat voor uitleg.
Reply
Er is wat kapot of versleten binnenin de teller en je volgende naald zal hetzelfde beleven.

Casuutrecht in Nieuwegein kan hem helemaal reviseren, zodat hij weer als nieuw is.

Kwaliteit is goed en ze zijn snel maar ze zijn prijzig.

Jaap.
Reply
Hoi Thierry,

ik heb nog een kapotte teller liggen van een 75/7, maar daar zit nog wel een goed naaldje op. Deze mag je van mij hebben als je hem kan gebruiken
Reply
Hallo Thiery,

De lagere buitentemperaturen hebben ook iets er mee te maken.
Ik heb alleen s'winters last van dit verschijnsel.
Als ik hem overdag verwarmd binnen op werk geparkeerd heb ,heb ik er op de terugweg naar huis geen last van .
Sóchtens na een nacht in een onverwarmde garage is het verschijnsel er wel.
Wellicht krimpt een onderdeel in de klok waardoor de speling hiervan te groot word.

Bep
Reply
Quote:Hallo Thiery,

Als ik hem overdag verwarmd binnen op werk geparkeerd heb ,heb ik er op de terugweg naar huis geen last van .
Wellicht krimpt een onderdeel in de klok waardoor de speling hiervan te groot word.

Bep
Dan is dit een kwaal die te wijten is aan het (over)dadig smeren van de binnenkabel. Door de draaiing werkt hij het smeermiddel (olie of vet) via de aansluitint in het tellerhuis waarbij de magnetische koppeling tussen tellerkabel en naald overbrugd wordt. Uit elkaar en goed schoonmaken kan dan helpen. Advies: de laatste 10 cm van de binnenkabel niet meer smeren.
Reply
Reactie van bezoeker 'thierry', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi Thierry,

ik heb nog een kapotte teller liggen van een 75/7, maar daar zit nog wel een goed naaldje op. Deze mag je van mij hebben als je hem kan gebruiken
Beste Knasterd,
dat is heel vriendelijk van jou om dit aan te bieden.
Hoe kom ik eraan?
stuur misschien een sms op +32 475 600 104.

met hartelijk groet, Thierry
Reply
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Hallo Thiery,

Bep
Dan is dit een kwaal die te wijten is aan het (over)dadig smeren van de binnenkabel. Door de draaiing werkt hij het smeermiddel (olie of vet) via de aansluitint in het tellerhuis waarbij de magnetische koppeling tussen tellerkabel en naald overbrugd wordt. Uit elkaar en goed schoonmaken kan dan helpen. Advies: de laatste 10 cm van de binnenkabel niet meer smeren.</blockquote>Onzin, volkomen uit de lucht gegrepen!

Geert.
Reply
Quote:<blockquote><blockquote>Hallo Thiery,

Bep
Dan is dit een kwaal die te wijten is aan het (over)dadig smeren van de binnenkabel. Door de draaiing werkt hij het smeermiddel (olie of vet) via de aansluitint in het tellerhuis waarbij de magnetische koppeling tussen tellerkabel en naald overbrugd wordt. Uit elkaar en goed schoonmaken kan dan helpen. Advies: de laatste 10 cm van de binnenkabel niet meer smeren.</blockquote>Onzin, volkomen uit de lucht gegrepen!

Geert.</blockquote>Zelf met de kmteller van een bromfiets (zelfde werking) meegemaakt. Het smeermiddel gaat tussen de magneet en de trommel inzitten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Hoi

Zelf heb ik eens aan zo'n teller gewerkt.
Pas na een bad in wasbenzine (alle smeermiddel er uit!) ging die het weer goed doen. Ook een nieuwe teller kabel kan helpen.

Groeten, Louis
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)