Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inhouden + stotteren warme motor
#1
Reactie van bezoeker 'Toon Deyaert', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Na de volledige restauratie van mijn R45 heb ik reeds 360km probleemloos kunnen rijden. Maar dit veranderde gisteren. (Na het correct afstellen van de vlotterhoogte volgens het werkplaatshandboek)
Ik liep de motor netjes warm onderweg (zoals altijd) en geef de eerste keer eens gas door. Eens de 4000rpm overschreden viel de motor gewoon dood. Stationair bleef hij perfect en stabiel draaien maar eens ik gas geef stottert hij enorm. Hij draait precies maar op 1 cilinder.
Eens het motorblok is afgekoeld rijdt hij trug weer als een zonnetje...
Bougies zien er niet slecht uit, hoewel ze toch aanleunen naar de witte kant, maar het lijkt uit mijn ervaring toch een gezonde verbranding te zijn.
Met nieuwe bougies doet het probleem zich ook nog voort.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ook iemand een idee welk type NGK bougie er juist in moet? Ikzelf dacht een B5ES.

Alvast bedankt !!

Groeten, Toon
Reply
#2
Lijkt er toch op dat het vlotterniveau van de cilinder die er mee nokt de boosdoener is. Ik heb het ook gehad. Het benzineverbruik is dan hoger dan de aanvoer.

Carburateur loshalen, vlotterkamerbak loshalen, carburateur op zijn kop houden. Dan moet de naad op de vlotter evenwijdig lopen met de rand van de vlotterkamer.

Ik heb een R65 van 1986 en daar zitten B6ES bougies in en die werken perfect.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Toon Deyaert', geïmporteerd van het oude forum:

Hmm, dan zullen het echt wel de vlotters zijn... Maar ik heb ze nochtans zo afgesteld. Hoewel ik de carburator niet gedemonteerd heb. Ik heb met de benzinekraan open gekeken wanneer de vlotters afsloten. Maar dit is natuurlijk niet zo'n precieze afstelling als de andere. Ik ga het vanmiddag eens deftig doen!
Ook had ik het gevoel (voor het vlotterniveau aan te passen) dat de motor op de snelweg ook niet al te zuiver reed... Ik had toch het gevoel dat hij schokte. Maar dit zal ook wel aan de vlotters liggen dunkt me...

Alvast bedankt, meer tips welkom!

Groeten, Toon
Reply
#4
Vlotters en naalden vervangen dunkt me....
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Toon Deyaert', geïmporteerd van het oude forum:

Het is inmiddels opgelost! De gasschuif bleef bovenaan "plakken" na het volgas geven. Er zaten ook geen veren in (standaard volgens mij ook niet) maar ik heb een setje veren van een R100 pas gemaakt en gemonteerd. Motor reageert veel sneller op de gas en rijdt beter dan ooit tevoren!

Groeten, Toon
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)