10-18-2009, 12:40 PM
Reactie van bezoeker 'Toon Deyaert', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Na de volledige restauratie van mijn R45 heb ik reeds 360km probleemloos kunnen rijden. Maar dit veranderde gisteren. (Na het correct afstellen van de vlotterhoogte volgens het werkplaatshandboek)
Ik liep de motor netjes warm onderweg (zoals altijd) en geef de eerste keer eens gas door. Eens de 4000rpm overschreden viel de motor gewoon dood. Stationair bleef hij perfect en stabiel draaien maar eens ik gas geef stottert hij enorm. Hij draait precies maar op 1 cilinder.
Eens het motorblok is afgekoeld rijdt hij trug weer als een zonnetje...
Bougies zien er niet slecht uit, hoewel ze toch aanleunen naar de witte kant, maar het lijkt uit mijn ervaring toch een gezonde verbranding te zijn.
Met nieuwe bougies doet het probleem zich ook nog voort.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ook iemand een idee welk type NGK bougie er juist in moet? Ikzelf dacht een B5ES.
Alvast bedankt !!
Groeten, Toon
Hallo,
Na de volledige restauratie van mijn R45 heb ik reeds 360km probleemloos kunnen rijden. Maar dit veranderde gisteren. (Na het correct afstellen van de vlotterhoogte volgens het werkplaatshandboek)
Ik liep de motor netjes warm onderweg (zoals altijd) en geef de eerste keer eens gas door. Eens de 4000rpm overschreden viel de motor gewoon dood. Stationair bleef hij perfect en stabiel draaien maar eens ik gas geef stottert hij enorm. Hij draait precies maar op 1 cilinder.
Eens het motorblok is afgekoeld rijdt hij trug weer als een zonnetje...
Bougies zien er niet slecht uit, hoewel ze toch aanleunen naar de witte kant, maar het lijkt uit mijn ervaring toch een gezonde verbranding te zijn.
Met nieuwe bougies doet het probleem zich ook nog voort.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ook iemand een idee welk type NGK bougie er juist in moet? Ikzelf dacht een B5ES.
Alvast bedankt !!
Groeten, Toon