Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ontsteking afstellen r75/7
#1
Reactie van bezoeker 'Tom Feller', geïmporteerd van het oude forum:

Bij het vastzetten van de grondplaat van mijn contaktpuntjes veranderd het onstekings tijdstip telkens.Het S- teken staat dan niet meer in het midden van het inspectiegat. Ook als ik de 2 schroefjes heel voorzichtig iets vastdraai veranderd het tijdstip al!
Wie weet de oorzaak hiervan???
Reply
#2

Had het zelfde probleem met mijn R 100 RT.

Grondplaat is dan mogelijk iets krom. Rekening houden met instelling voor vastzetten.

Groetend,

Ron
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Tom Feller', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Had het zelfde probleem met mijn R 100 RT.

Grondplaat is dan mogelijk iets krom. Rekening houden met instelling voor vastzetten.

Groetend,

Ron
Hoi Ron, bedankt voor je antwoord.

Met de stroboscoop krijg ik het S streepje wel voor het inspectiegat. Maar nu doet zich het volgende vreemde verschijnsel voor. Zodra ik de vervroeger met het schroefje monteer, dus vast draai veranderd onmiddelijk het tijdstip. Zet ik de vervroeger er op zonder de schroef aan te draaien, vervroeger zit dan los op het tapeind, dan blijft het tijdstip wel goed staan! Ra...ra...ra...
Reply
#4
Tom,

Speling op de nokkenasketting.

Richard
Reply
#5
Quote:Had het zelfde probleem met mijn R 100 RT.

Grondplaat is dan mogelijk iets krom. Rekening houden met instelling voor vastzetten.

Groetend,

Ron
Vandaag 2 uur bezig geweest met het afstelling van de ontsteking van mijn RS. Na revisie 1500km gelopen. De gaatjes van de grondplaat wat uitgevijld en de voor zover mogelijk de de grondplaat gericht. Nu verloopt de ontsteling niet meer met vastdraaien, maar wat een *&%#klooi. Zij er geen betere puntjes dan 'origineel' BMW?

Arno
Reply
#6
Tom,

Eerst de vervroeger goed vastzetten voordat je het contactpuntje gaat afstellen.

Richard
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)