Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
neutraallamp blijft licht branden
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:

Plotseling blijft mijn neutraallamp zwakker branden in de versnelling van mijn 100 rs '80.
Nu wilde ik mijn schakelaar doormeten en heb de kabels los getrokken, maar nu blijft het neutraallampje gewoon branden. Vermoeden gaat nu naar printplaat in de tellers of de stekker hiervan.
Electrisch gedoe is niet mijn ding , maar denk ik in de goede richting of moet ik ergans anders in gaan zoeken?
Reply
Jos,

waarschijnlijk heb je een "lekkage" naar de massa (nul). dat kan in je tellerunit, maar kan net zo goed erbuiten, ergens in de kabelboom. Controleer de kabelboom rond het balhoofd eens, zie je daar slijtage sporen? daar wordt immers de draaiende beweging van je stuur omgezet in de stilstaande kabelboom onder de tank. Het is het meest voor de hand liggend dat daar ergens de isolatie beschadigd is en het draadje van je neutraallamp een beetje massa maakt.

Je kunt ook de tellereenheid open maken, maar als elektriek niet je ding is, kun je dat beter met een beetje hulp doen.

Ik wil je best helpen maar dan moet je naar Leiderdorp reizen.

Suc6

Robbert.

Reply

Bedankt, ga het nakijken bij de tank.
Laat horen of ik iets vind.
Mvg Jos
Reply

tank eraf gehaald maar niets kunnen vinden. Blijkt het in de handel bij de startknop te zitten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)